اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

صلح افغانستان و همکاری‌های منطقه‌ای؛ محور دیدار امینیان و کرزی

در دیدار سفیر ایران و رییس‌جمهور پیشین افغانستان، روند صلح و همکاری‌های منطقه‌ای برای کامیابی این روند مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

صلح افغانستان و همکاری‌های منطقه‌ای؛ محور دیدار امینیان و کرزی

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، «بهادر امینیان» سفیر جمهوری اسلامی ایران با «حامد کرزی» رئیس جمهور پیشین جمهوری اسلامی افغانستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

دو طرف در این دیدار در مورد روند صلح و همکاری‌های منطقه‌ای برای کامیابی این روند بحث و تبادل نظر کردند.

به گزارش فارس، طی هفته‌های اخیر مقامات ایران برای بررسی وضعیت روند صلح و مناسبات میان تهران و کابل به افغانستان سفر کردند.

 

در همین راستا، روز گذشته سخنگوی وزارت خارجه ایران در نشست خبری هفتگی خود با اصحاب رسانه، درباره اوضاع افغانستان و خروج نیروهای آمریکایی از این کشور و آمارهای نگران کننده درباره عابران غیرمجاز به سمت ایران نیز گفت: با نگرانی اوضاع وخیم در افغانستان را پیگیری می‌کنیم. در همسایگی ما تحولات گسترده‌ای در جریان است و همه را به کاهش خشونت و پایبندی به گفت‌وگوهای اصیل بین الافغانی و به تعهد به سرنوشت صلح آمیز برای افغانستان با حضور تمامی اقوام و اقلیت‌ها در این کشور دعوت می‌کنیم.

این دیپلمات ارشد ایرانی بیان کرد: این موضع همیشگی جمهوری اسلامی ایران بوده و در این موضوع به خاطر این‌که امنیت ملی افغانستان بخشی از امنیت ملی ایران است با جدیت و جزییات این موضوع را دنبال می‌کنیم و سفرهایی در دو طرف انجام شده و باز هم در روزهای آتی سفرهایی انجام خواهد شد. یکی از موضوعات مهم گفت وگوهای ظریف با مقامات افغانستان در این مباحث بوده است.

انتهای پیام/ ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول