اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

41 درصد از زندانیان چهارمحال و بختیاری مربوط به مواد مخدر است

مدیرکل زندان‌های چهارمحال و بختیاری گفت: بیشترین آمار زندانی در استان مربوط به جرائم مواد مخدر با 41 درصد و پس از آن سرقت با 18 درصد می‌باشد.

41 درصد از زندانیان چهارمحال و بختیاری مربوط به مواد مخدر است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد ظهر امروز حمیدرضا حیدری در نشست اعضای شورای قضائی چهارمحال و بختیاری با اصحاب رسانه گفت: در سال گذشته ۱۰۷ نفر از زندانیان استان مشمول عفو و تخفیف مجازات، ۱۰۶ نفر مشمول آزادی مشروط، 4 هزار و 103 زندانی مشمول مرخصی، ۱۵۱ زندانی مشمول تعلیق از اجرای مجازات و  ۱۰۰ زندانی از سامانه نظارت الکترونیکی بهره‌مند شدند.

مدیرکل زندان‌های چهارمحال و بختیاری با اشاره به یک هزار مورد سرکشی قضات از زندان‌های استان، اظهار داشت: در حال حاضر بیشترین آمار زندانی در کل زندان‌های استان مربوط به جرائم مواد مخدر با 41 درصد و 873 زندانی بوده، پس از آن سرقت با 18 درصد و 379 زندانی، جرائم علیه اشخاص و اطفال با 17 درصد و 371 زندانی، محکومیت‌های مالی با 8 درصد می‌باشد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر موجودی کل زندانیان چهارمحال و بختیاری 2 هزار 86 نفر است، گفت: در بحث اقدامات فرهنگی و تربیتی در زندان‌های استان بیش از 160 دوره آموزشی قرآن، 185 دوره احکام و نهج‌البلاغه و 12 دوره کتابخوانی در سال گذشته برگزار شد و به 254 زندانی خدمات آموزشی کلاسیک ارائه شد.

 آزادی 151 زندانی جرائم غیرعمد با جمع‌آوری کمک معادل پنج میلیارد تومان

حیدری تصریح کرد: از جمله فعالیت‌های تامینی و حمایتی زندان در سال گذشته آزادی 151 زندانی جرائم غیرعمد با جمع‌آوری کمک معادل پنج میلیارد تومان، پرداخت بیش از 18 میلیارد ریال کمک معیشتی به خانواده‌های زندانیان اخذ رضایت از 6 اولیای دم، اخذ رضایت از 710 نفر از شکات و تحت پوشش قرار دادن 752 خانواده مددجو از طریق انجمن‌های حمایتی استان بوده است.

وی اضافه کرد: در بحث اشتغال در دوره تحول قوه‌ قضاییه مقرر شد اشتغال زندانیان به ۵۰ درصد برسد که خوشبختانه این عدد در چهارمحال و بختیاری به ۵۴ درصد رسید و ۸۰۰ نفر از مددجویان گواهینامه مهارتی دریافت کردند.

مدیرکل زندان‌های چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: برای حفظ کرامت زندانیان ۱۱ اتاق دادرسی الکترونیکی در زندان‌های استان راه‌اندازی شده که در سال گذشته در این اتاق‌ها نزدیک به ۲ هزار پرونده مورد رسیدگی قرار گرفته است.

انتهای پیام/۶۸۰۳۳

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول