اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

وزش خنکای مهربانی بر پیکره داغ محرومیت/ اهدای ۱۰۰ دستگاه کولر به خانواده‌های نیازمند

کارشان جهاد است، شب و روز و سرما و گرما هم نمی‌شناسند، میلاد ائمه که می‌رسد موکب برپا می‌کنند و جشن و سرور راه می‌اندازند، محرم می‌رسد، هیئت عزایشان پابرجا است و امروز هم با فرا رسیدن گرما، اقدام به تهیه کولر برای نیازمندان کرده‌اند.

وزش خنکای مهربانی بر پیکره داغ محرومیت/ اهدای ۱۰۰ دستگاه کولر به خانواده‌های نیازمند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، هُرم طاقت‌فرسای گرما در نخستین روزهای تابستان ۱۴۰۰ زودتر از سال‌های قبل رخ نمایانده است، فصل بهار که از راه رسید نشانه‌های گرما را با خود به همراه داشت و امسال تابستان زودتر از موعد آغاز شد.

تلفیق شیوع کرونا و گرمای هوا ماندن در خانه را ارجح کرد و در این صورت تحمل گرما در فضای منزل و با وجود دستگاه‌های خنک‌کننده نظیر کولر و اسپیلت اندکی راحت‌تر شد. در این میان اما خانواده‌های بسیاری هستند که از همین اندک نعمت نیز بی‌بهره مانده‌اند.

منازل بسیاری درست بیخ گوشمان وسایل سرمایشی در اختیار ندارند و خانواده‌های محروم بسیاری با این گرمای جان‌فرسا روز را به شب می‌رسانند

منازل بسیاری درست بیخ گوشمان وسایل گرمایشی و حتی سرمایشی در اختیار ندارند و خانواده‌های محروم بسیاری با این گرمای جان فرسا روز را به شب می‌رسانند.

اینجا اما دیار مهربانی است، دیار زنان و مردان بی ادعایی که در هر شرایطی هم‌نوعان‌شان را فراموش نمی‌کنند.

اهدای ۱۰۰ دستگاه کولر به مردم محروم فارس

کارشان جهاد است، شب و روز و سرما و گرما هم نمی‌شناسند، میلاد ائمه می‌رسد موکب برپا می‌کنند و جشن و سرور راه می‌اندازند، محرم می‌رسد، هیئت عزایشان پابرجاست، کرونا جان می‌گیرد، معابر را ضدعفونی می‌کنند و کارگاه ساخت ماسک راه می‌اندازند، کادر پزشکی که خسته می‌شود، لباس پرستاری به تن می‌کنند و همیار بیمار می‌شوند،در تدفین اموات کرونایی جان بر کف لباس غسال می‌پوشند و خلاصه هیچ عرصه‌ای را خالی نمی‌گذارند.

از گروه‌های جهادی هر چه بگوییم کم است؛ چرا که آنها دو سال تمام است کمر همت بسته‌اند و یک تنه و بدون وابستگی به دستگاهی، در همه حوزه‌ها تلاش می‌کنند.

از گروه‌های جهادی هر چه بگوییم کم است؛ چرا که آنها دو سال تمام است کمر همت بسته‌اند و یک تنه و بدون وابستگی به دستگاهی، در همه حوزه‌ها تلاش می‌کنند

شاید برایمان دور از ذهن باشد اما نوجوانان و جوانان این مرز و بوم الحق که خستگی ناپذیرند و بی‌ادعا، انگیزه‌شان بی انتهاست و برق چشمانشان در انجام کار خیر انرژی بخش و امیدوارکننده است تا جایی که برخی اقدام به ساخت و ساز خانه برای محرومان کرده‌اند.

پیامکی مبنی بر نیاز یک بانو به چادر، می‌شود کمپین "نذر حیا" که به دنبالش ۱۲۰۰ قواره چادر به بانوان محجبه نیازمند اهدا می‌شود.

نیت می‌کنند، یاعلی می‌گویند و پیش می‌روند، در فصل زمستان ۱۲۰۰ دستگاه بخاری برای خانواده‌های بی‌بضاعت تهیه می‌کنند تا گرمابخش خانه‌های سرد شوند.

امروز اما که گرما پا را از حد فراتر گذاشته است، در اقدامی جهادی ۱۰۰ عدد کولر را تهیه کرده و در ۲۲ محله محروم در شیراز و سایر نقاط استان توزیع کرده‌اند. از این تعداد، ۵۳ عدد را گروه‌های جهادی با محوریت علمدار جهاد به مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان تهیه کرده و مابقی نیز توسط خیرین تهیه شده است.

امروز اما که گرما پا را از حد فراتر گذاشته است، در اقدامی جهادی ۱۰۰ کولر تهیه کرده و در ۲۲ محله محروم در شیراز و سایر نقاط استان توزیع کرده‌اند

مسئول گروه علمدار جهاد در این زمینه گفت: با آغاز فصل گرما تهیه کولر را در دستور کار قرار دادیم و در مرحله اول ۱۰۰ دستگاه کولر توسط گروه‌های جهادی و خیرین تهیه کرده و در محلات محرومی چون بلوار اتحاد، کوزه‌گری، احمدآباد، گودعربان، جوادیه، بیدزرد، گچی، سعدی،گلکوب، پودنک، زیباشهر، کوار و قیروکارزین میان خانواده‌های نیازمند اهدا کردیم.

عبدالغفار حسینی افزود: نیمی از این تعداد توسط گروه جهادی علمدار جهاد و سایر گروه‌های جهادی و مابقی توسط خیرین  تهیه شد تا دوایی بر درد محرومان باشد.

وی با اشاره به اینکه در طول سال بر اساس نیاز مردم محروم به خدمات و کالاهای مختلف تلاش می‌کنیم تا در حد توان این نیازها را برطرف کنیم.

او ادامه داد: چنان چه در فصل سرما ۱۲۴ بخاری تهیه شد، ۱۲۰۰ قواره چادر طی دو مرحله به بانوان اهدا شد، ۲۵ هزار بسته معیشتی توزیع شد، در شب یلدا نیز برای کودکان کار بسته‌های یلدایی آماده کردیم، همچنین ۱۰ هزار بسته نیم‌کیلویی گوشت گوسفند طی چند مرحله میان نیازمندان توزیع شده است.

گروه‌های جهادی در بحران‌ها به ویژه در شرایط کرونا نشان دادند که با اراده‌ای فولادین پای کار جهاد و مردانگی ایستاده‌اند و از هیچ تلاشی برای رسیدن به هدف‌شان کوتاه نمی‌آیند‌.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول