اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

انتخابات عرصه حضور ملتی ثابت‌قدم بود

امام جمعه شیراز گفت: انتخابات، ملت ایران را به عنوان مردمی که در تصمیم‌گیری محکم و ثابت قدم هستند، معرفی کرد.

انتخابات عرصه حضور ملتی ثابت‌قدم بود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه امروز شیراز با اشاره به حضور حماسی مردم در این انتخابات افزود: دیگران می گفتند که ایرانی‌ها به دلیل سختی‌هایی که می کشند، مسیر سازش را در پیش خواهند گرفت اما این انتخابات نشان داد که این مردم سزاوار توصیف‌های که رهبر معظم انقلاب از مردم داشتند از جمله داشتن عزم راسخ هستند.

امام جمعه شیراز اظهار داشت: مسیر، مسیر تقوا است و حضور پرشور مردم در انتخابات در کنار انتخابی که داشتند، همین معنا را دارد.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه حضور مردم در انتخابات آنها را به عنوان ملتی ثابت قدم معرفی کرد، افزود: رایی که مردم در این دوره به منتخب خویش دادند دارای پیام است چرا که بودند افراد دیگری که حرف‌های روشنفکرانه هم می‌زدند، اما مردم خام این سخنان نشدند.

وی گفت: جریان روشنفکری معیوب و خراب ایران، ۱۵۰ سال است که این مسیر را می‌رود و می‌گوییم برود تا ببینیم به کجا می‌رسد.

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز، با اشاره به نخستین نشست خبری رئیس جمهوری منتخب، افزود: وی در این نشست خبری در پاسخ به پرسش خبرنگاری که آیا حاضر به دیدار با رئیس جمهوری آمریکا است به صراحت گفت خیر.

آیت‌الله دژکام افزود: تا وقتی که آنها به دنبال ظلم کردن و قلدری هستند پاسخ این پرسش خیر است، هرچند اگر دست از ظلم بردارند در چارچوب سیاست خارجی می‌توان اقداماتی را متقابلا انجام داد اما اگر بخواهند با ظلم و قلدری خواسته خود را تحمیل کنند، پاسخ همین خواهد بود.

وی ضمن گرامیداشت هفته قوه قضائیه افزود: پیشگیری از وقوع جرم موضوع مهمی است که باید روی آن کار کنیم و در این مسیر نیاز است مردم هم همکاری کنند.

آیت‌الله دژکام افزود: در این زمینه در کنار دستگاه قضایی و نیروی انتظامی که به وظایف و ماموریت‌های خود عمل می‌کنند، نیاز است که در زمینه پیشگیری هم آموزش‌های عمومی لازم داده شود.

وی، با اشاره به روز جهانی مبارزه با مواد مخدر، خواستار تلاش و برنامه‌ریزی بیشتر در جهت جلوگیری از تولید و قاچاق مواد مخدر شد و گفت: باید کمک و برنامه‌ریزی کرد تا کسانی که در دام این بلای خانمان سوز گرفتار شده‌اند، از این دام رهایی یابند.

امام جمعه شیراز افزود: مشکل اغلب کسانی که از دام مواد مخدر رها می‌شوند و به دامان جامعه باز می‌گردند یافتن شغل است که البته در استان اقداماتی از سوی برخی خیران در خصوص ایجاد فرصت شغلی برای این افراد شده اما باید تلاش بیشتری شود تا این افراد دوباره گرفتار اعتیاد نشوند.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول