اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

ارتش چین 150 فروند جنگنده پنهانکار در تنگه تایوان مستقر می‌کند

ارتش چین در اقدامی هشداری قصد استقرار صد و پنجاه فروند جنگنده پنهانکار در تنگه تایوان دارد.

ارتش چین 150 فروند جنگنده پنهانکار در تنگه تایوان مستقر می‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌های چینی از عزم ارتش چین در استقرار ۱۵۰ جنگنده پنهانکار در تنگه تایوان در واکنش به رزمایش برخی کشورهای منطقه با آمریکا خبر دادند.

به نوشته وبگاه «ایژیا نیوز نت» به نقل از روزنامه «چاینا مورنینیگ پست» ارتش چین قصد دارد ۱۵۰ فروند جنگنده پنهانکار را به پایگاهی  در «هبی» در کشور مغولستان و شرق و شمال مقرهای فرماندهی نظامی خود اعزام کند. به گفته منابع آگاه، استقرار این حجم عظیم ازجنگنده واکنش به رزمایش‌های ژاپن و کره جنوبی با آمریکا در منطقه است. این در حالی است که دولت ژاپن حمایت خود از جزیره تایوان را افزایش داده است.

 «نوبویو کیشی» وزیر دفاع ژاپن  پنجشنبه به شبکه خبری «بلومبرگ» گفت : «صلح و ثبات در تایوان  به طور مستقیم به  ژاپن مربوط است و ما  از نزدیک روابط چین و تایوان و همچنین فعالیت‌های نظامی چین را رصد می‌کنیم.»

پکن، تایوان را بخشی از سرزمین چین می‌داند و تحرکات آمریکا و فروش سلاح به تایوان را نقض حاکمیت خود و مغایر با سیاست «چین واحد» ارزیابی می‌کند. با این حال آمریکا با اعزام ناو به تنگه تایوان و کمک نظامی به تایوان عملا در مسیر حمایت از این جزیره است و پکن بارها به این مسئله اعتراض کرده است. این در حالی است که کشورهای عضو سازمان ملل متحد از جمله آمریکا، تایوان را به عنوان کشور مستقل به رسمیت نمی‌شناسند.

به نوشته این منبع خبری، در روزهای گذشته ارتش تایوان اولین سری از موشک‌های «کوروت» را برای تقابل محتمل با ارتش چین دریافت کرد. تایوان در ماه‌های گذشته از ساخت هشت فروند زیر دریایی که تجهزات آن ساخت آمریکا هستند، خبر داد.

رسانه‌ها اخیرا گزارش دادند که  ۲۸ فروند هواپیمای نظامی چین شامل چندین جنگنده و بمب‌افکن‌های اتمی وارد حریم هوایی تایوان شدند.این اقدام  بزرگترین ورود هواپیماهای نظامی چین به حریم هوایی تایوان بود. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول