اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

اختصاص بیش از ۳۹ هزار تن نهاده کشاورزی به استان سمنان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: در سه ماه نخست سال جاری، ۳۹ هزار و ۸۱۰ تن نهاده کشاورزی به این استان اختصاص یافته است.

اختصاص بیش از ۳۹ هزار تن نهاده کشاورزی به استان سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سیدحسن میرعماد عصر امروز در جلسه بررسی و رسیدگی به مشکلات تخصیص و توزیع نهاده‌های دامی در استان سمنان که در سالن کوثر استانداری برگزار شد، اظهار کرد: در سال گذشته، بالغ‌بر ۱۳۱ هزار تن نهاده به این استان برای دام سبک و سنگین اختصاص یافت که میزان نیاز استان ۲۱۰ هزار تُن برآورد شده بود و بقیه کمبود، توسط بخش خصوصی تأمین شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان افزود: در بخش نهاده‌های بخش طیور نیز، سال ۹۹ میزان ۱۵۱ هزار تن به استان سمنان سهمیه اختصاص یافت که میزان موردنیاز استان عددی بالغ‌بر ۱۹۳ هزار تن بود و این کمبود نیز توسط بخش خصوصی تأمین شده است.

وی عنوان کرد: در سه ماه نخست سال جاری، ۳۹ هزار و ۸۱۰ تن نهاده به استان سمنان تخصیص یافت که میزان ۵۳ هزار تن نهاده موردنیاز استان در بخش‌های مختلف بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان اضافه کرد: ۱۰ هزار تن جو از محل خشکسالی و ۶ هزار تن ذرت به این استان تخصیص داده شده است که در صورت ورود به استان، کمبود موجود برطرف می‌شود.

میرعماد با بیان اینکه در بخش حمل و نقل نهاده‌ها، باید از ظرفیت ناوگان حمل و نقل استان سمنان به بهترین شکل ممکن بهره برد، عنوان کرد: برای مرحله نخست، تعداد ۲۲۰ کامیون برای انتقال پنج هزار و ۴۰۰ تن جو به استان نیاز داریم که پیگیری در این خصوص در حال انجام است.

وی افزود: در بخش نهاده‌های طیور در سال جاری، ۳۳ هزار و ۶۰۰ تن نیاز استان سمنان بوده که به‌صورت ۱۰۰ درصدی تأمین و توزیع شده و هیچ‌گونه کمبودی وجود نداشته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه در سال جاری، تمهیداتی برای رفع کمبود و نواقص موجود در بحث دام‌های عشایری و تأمین نهاده‌ها، اتخاذ شده است، خاطرنشان کرد: اهم کمبودها و نواقص احتمالی در استان، در حوزه دام سبک و سنگین است که تلاش داریم با استفاده از ابزاری که در اختیار داریم، بتوانیم این مقوله را مدیریت کنیم.

 رشد ۱۰۰ درصدی توزیع نهاده‌های دامی بین عشایر سمنان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان نیز در این جلسه اظهار کرد: تخصیص و ساماندهی توزیع نهاده‌های دامی در این استان، از اولویت‌های اقتصادی استان بوده و بسیار حائز اهمیت است.

علیرضا شریفی‌نژاد گفت: بالغ‌بر ۷۰۰ خودرو در ناوگان حمل و نقل استان سمنان برای جلوگیری از عرضه خارج از شبکه دارای کد رهگیری شده‌اند و نیاز است تا هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی امر با پلیس اقتصادی استان تقویت شود تا بر اساس ضوابط و مقررات، برخورد جدی با متخلفان این حوزه صورت گیرد.

وی افزود: در خصوص کمبودهای حوزه حمل و نقل، حل اختلاف نیاز اصلی استان سمنان با میزان تخصیصی نهاده‌ها در حوزه‌های عشایری، دام سبک، سنگین، طیور و سایر موارد، باید برنامه‌ریزی عملیاتی و کارشناسی تدوین شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان با بیان اینکه دستیابی به نتیجه مطلوب در سایه پیگیری مستمر محقق خواهد شد، اظهار کرد: از امروز باید برنامه‌ریزی عملیاتی برای روزهایی از سال که با اوج مصرف نهاده‌های دامی و کمبود این مهم مواجه می‌شویم، صورت گیرد.

شریفی‌نژاد ضمن تأکید بر تأمین کاه موردنیاز استان سمنان در بخش دام از خارج استان، گفت: تسهیلات بانکی برای تسهیل در امور و زمینه‌سازی به‌منظور رفع کمبودها و نواقص موجود در بخش نهاده‌های دامی، در اختیار قرار گیرد.

وی از جوجه‌ریزی سه میلیون و ۱۰۰ هزار عددی در سه ماه نخست سال جاری خبر داد و افزود: در این حوزه شاهد رشد قابل‌توجهی بودیم که امری ارزنده است؛ در سال گذشته نیز در بخش توزیع مرغ و تخم مرغ در استان با کمترین مشکل و کمبود مواجه بودیم که نیاز است در این خصوص در سال جاری نیز برنامه‌ریزی‌ها ادامه یابد و روند رو به جلو و افزایش تولید در استان حفظ شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان از رشد ۱۰۰ درصدی توزیع نهاده دامی بین عشایر این استان در سال گذشته خبر داد و خاطرنشان کرد: مسؤولان امر و دستگاه‌های ذی‌ربط توجه داشته باشند که بحث تأمین و توزیع نهاده‌های دامی در استان، علاوه بر رشد ۱۰۰ درصدی سال گذشته، به‌صورت ویژه در دستور کار و پیگیری قرار داشته باشد تا شاهد رشد بیش از پیش این مورد باشیم.

تأمین نهاده‌های کشاورزی همواره در دستور کار است

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان نیز در این جلسه بیان کرد: بحث پیگیری و تأمین نهاده‌های کشاورزی برای دام و طیور همواره در دستور کار مجموعه اقتصادی این استان قرار دارد.

مهدی سلامتی ادامه داد: گزارشاتی در خصوص مشکلاتی در حوزه تخصیص و توزیع نهاده‌های کشاورزی برای دام و طیور در استان سمنان واصل شده است که موردبررسی قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: تلاش ما بر این است تا کمبودی در حوزه تأمین نهاده‌ها در سال جاری در استان سمنان نداشته باشیم و روزهای اوج مصرف در استان، با تأمین میزان موردنیاز سپری شود.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول