اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

افزایش ۲۰ درصدی مصرف برق در استان سمنان

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان گفت: از آغاز سال جاری تا به حال به نسبت مدت متناظر سال قبل، رشد ۲۰ درصدی افزایش مصرف برق در این استان به ثبت رسیده که کاملاً بی‌سابقه است.

افزایش ۲۰ درصدی مصرف برق در استان سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سیدمحمد موسوی‌زاده عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن تشریح وضع مصرف برق در استان سمنان اظهار کرد: همکاری مشترکان به‌ویژه بخش صنعت، باعث شده است تا کمترین میزان خاموشی در این استان اعمال شود.

وی با اشاره به اینکه به‌طور طبیعی با افزایش دمای هوا، استفاده از وسایل برودتی ازدیاد یافته و اوج مصرف برق را ایجاد می‌کند، گفت: ارزیابی کارشناسان این است که بهره‌گیری از سیستم‌های سرمایشی، ۳۰ درصد از مصرف خانوار را به خود اختصاص می‌دهد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان افزود: ساده‌ترین اموری که می‌توان به انجام رساند و مصرف را به شکلی متعادل کرد تا این عدم توازن به وجود نیاید و خاموشی اعمال نشود، این است که وسایل اضافی الکتریکی به‌ویژه روشنایی اضافی را از مدار خارج کنیم و این موضوع هم ۲۰ درصد از مصرف برق خانوار را شامل می‌شود.

موسوی‌زاده با عنوان اینکه استفاده از دور کند کولر آبی، بین ۴۰ تا ۵۰ درصد صرفه‌جویی در مصرف برق کولر را به همراه دارد، ادامه داد: تنظیم دمای کولرهای گازی روی ۲۵ درجه سانتی‌گراد که دمـای رفاه است، روشی دیگر برای مدیریت مصرف برق محسوب می‌شود و با رعایت همین راهکارهای ساده، امکان حداقل ۱۰ درصد صرفه‌جویی وجود دارد.

وی تصریح کرد: از آغاز سال جاری تا به حال به نسبت مدت متناظر سال قبل، رشد ۲۰ درصدی افزایش مصرف برق در استان سمنان به ثبت رسیده که کاملاً بی‌سابقه است و مقدار حداکثر مصرف که امسال تجربه کردیم، حدود ۵۰۰ مگاوات فقط برای مجموعه مشترکان شرکت توزیع برق استان بود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان خاطرنشان کرد: چنانچه با مشارکت در بخش‌های مختلف، به‌ویژه ۲۱ مشترک صنعتی بالای سه مگاوات این استان از ساعت ۱۲ ظهر تا ۲۱ شب، ۶۰ درصد از مصرف برق خود را کاهش دهند و یا شیفت کاری خود را به ساعت‌های انتهای شب تا اوایل صبح منتقل کنند، اساساً خاموشی نخواهیم داشت.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول