اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

پیام مهم رژه الحشد الشعبی برای دشمنان عراق

مدیر اطلاع‌رسانی سازمان الحشد الشعبی عراق تاکید کرد که رژه نظامی روز گذشته این سازمان دارای پیام مهمی برای دشمنان عراق و رسانه‌های دروغین آن‌ها بود.

پیام مهم رژه الحشد الشعبی برای دشمنان عراق

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «مهند العقابی» مدیر اطلاع‌رسانی سازمان الحشد الشعبی عراق تصریح کرد که دشمنان در جنگ خود به اطلاعات غلط و شایعات تکیه می‌کنند، گفت که رژه نظامی روز شنبه سازمان الحشد الشعبی برای دشمنان عراق و رسانه‌های دروغین آن‌ها، پیام داشت.

وی در گفت‌وگو با برنامه «سیاسی الابعاد» در شبکه «العهد» گفت: سازمان‌دهی و توان  رزمی و نظامی؛ مهمترین پیام‌های رژه نظامی الحشد الشعبی بود و این سازمان، امروز، بسیار قوی‌تر از سالهای گذشته است و بخشی از سامانه امنیتی عراق به شمار می‌رود.

العقابی افزود: الحشد الشعبی همان دولت و مدافع نخست کشور است و این رژه نظامی هیچ چالشی برای هیچ طرفی نبود.

الحشد الشعبی عراق، دیروز (شنبه - ۲۶ ژوئن) برای نخستین‌ بار، توانمندی نظامی خود را به مناسبت هفتمین سالروز تاسیس خود، با انجام یک رژه نظامی با حضور «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر ، وزرای کشور و دفاع و شماری از شخصیت‌های بلندپایه رسمی این کشور به نمایش گذاشت.

آیت‌الله سید علی السیستانی با فتوای تاریخی خود در ۱۳ ژوئن ۲۰۱۴ (خرداد۹۳) به عنوان بنیانگذار سازمان مردمی و نظامی «الحشد الشعبی» عراق شناخته می‌شود.در پی فتوای جهاد کفایی مرجعیت عالی دینی عراق، تشکیلات مردمی الحشدالشعبی برای سازماندهی میلیون‌ها داوطلب عراقی برای مبارزه با داعش شکل گرفت. هسته اولیه الحشد الشعبی از میان شیعیان عراق بود، اما پس از آن، دیگر گروه‌های قومی و مذهبی عراق از جمله اهل تسنن، کُردها و مسیحیان و ایزدی‌ها در آن مشارکت کردند.

«حیدر العبادی» نخست وزیر پیشین عراق با صدور حکمی حکومتی در ۲۴ فوریه ۲۰۱۶ (۵ اسفند ۹۴) در آخرین ماه‌های جنگ با داعش، الحشد الشعبی را یک سازمان مستقل تحت دستور مستقیم فرماندهی نیروهای مسلح عراق اعلام کرد.

جریانهای سیاسی حامی الحشد الشعبی نیز در ۲۶ نوامبر ۲۰۱۶ (ششم آذر ۹۵) در ادامه سازماندهی این تشکیلات نظامی در چارچوب قوانین عراق، با اکثریت آرا، «قانون الحشد الشعبی» را در پارلمان تصویب کردند. پس از صدور این قانون در عمل این سازمان از نظر حقوقی به یک سازمان امنیتی رسمی عراق تبدیل شد. برای اعضای آن ردیف حقوقی در بودجه تعیین شد هرچند که هنوز برخی بر ضرورت ادغام آن در ارتش و پلیس تاکید دارند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول