اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

حمایت‌‎های رسانه‌ای از طریق خانه مطبوعات انجام می‌شود/آماده ارائه خدمات بیمه‌ای به خبرنگار هستیم

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد با بیان این‌که طی یک سال گذشته عضویت هنرمندان و خبرنگاران یزدی در صندوق اعتباری هنر افزایش یافته است، گفت: حمایت‌های استانی از اصحاب رسانه از کانال خانه مطبوعات و رسانه‌های استان انجام می شود.

حمایت‌‎های رسانه‌ای از طریق خانه مطبوعات انجام می‌شود/آماده ارائه خدمات بیمه‌ای به خبرنگار هستیم

مجید جوادیان زاده در خصوص حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد از اصحاب رسانه به خبرنگار فارس در این استان، اظهار کرد: بخش عمده حمایت‌های قانونی اداره کل ارشاد از اصحاب رسانه فعال و مجوز دار از طریق خانه مطبوعات و رسانه‌های استان انجام می‌شود.

وی افزود: خانه مطبوعات و رسانه های استان یزد نهادی صنفی است که اعضای هیأت مدیره آن از بین اهالی رسانه و بعد از تأیید دیگر اصحاب رسانه عضو از طریق انتخابات تعیین می‌شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در ادامه با اشاره به اهمیت اقدامات مختلف آموزشی، فرهنگی و اقتصادی انجام شده در این نهاد صنفی و رسمی، گفت: برگزاری کلاس‌های حضوری قبل از شیوع کرونا و برگزاری کلاس‌های آموزشی آنلاین بعد از شیوع کرونا با حضور اساتید مجرب روزنامه نگاری از جمله اقدامات حائز اهمیت خانه مطبوعات و رسانه‌های استان برای حمایت از اصحاب رسانه در دارالعباده بوده است.

جوادیان‌زاده برگزاری جشنواره‌های تخصصی مختلف به منظور ارزیابی تولیدات رسانه‌ای و همچنین ایجاد فضای رقابت و رفاقت در عرصه رسانه‌‌ای استان از دیگر اقدامات و رویکردهای جدی خانه مطبوعات و رسانه‌های استان یزد دانست و بیان کرد: همگی با حمایت مستقیم و غیرمستقیم اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شده است.

وی طراحی و اجرای طرح حمایتی «حامی کارت» را از دیگر اقدامات مصوب و اجرا شده خانه مطبوعات در استان یزد عنوان کرد و گفت: این مهم به منظور حمایت مالی و در راستای تأمین رفاه خبرنگاران انجام شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد خاطرنشان کرد: خوشبختانه عضویت صندوق اعتباری هنر در استان یزد از سال گذشته به شکل قابل ملاحظه‌ای افزایش یافته است با اطلاع رسانی که انجام شده، خبرنگاران و هنرمندان زیادی در استان یزد عضو صندوق شدند و امکان بهره مندی از مزایای آن برای آنها ایجاد شده است.

جوادیان زاده با بیان این‌که در سطح ملی در حال رایزنی برای تأمین پوشش بیمه تأمین اجتماعی و صندوق اعتباری هنر برای خبرنگاران هستیم، گفت: در بیمه خبرنگاری مبلغ پرداختی توسط خبرنگاران افزایش پیدا نکرده و همان مبلغ ۲۲۰ هزار تومان است.

وی با بیان این‌که تمام خبرنگارانی که عضوصندوق هستند هنر کارت داده می شود و تاکنون دوبار به مبلغ  سه میلیون تومان شارژ شده است، تصریح کرد: خبرنگارانی که عضو صندوق هنر هستند می‌توانند از دیگر مزایای آن مانند تسهیلات بانکی نیز بهره‌مند شوند.

پرداخت تاکنون ۱۷۰ میلیون به خبرنگاران در یزد

فرزاد فیضی مدیر خانه مطبوعات و رسانه های استان یزد نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس راه‌اندازی کمیته معیشتی را از جمله اقدامات انجام شده در این نهاد صنفی دانست و اظهار کرد: حمایت‌های خانه مطبوعات از خبرنگاران استان یزد به دو دسته مادی و معیشتی و حمایت‌های صنفی تقسیم می‌شود.

وی در خصوص حمایت‌های مادی و معیشتی، افزود: بر اساس مصوبه هیأت مدیره خانه مطبوعات مقرر شد خبرنگارانی که در دوران کرونا توان پرداخت اجاره بهاء و تمدید قرارداد دفاتر کاری خود را ندارند بتوانند از فضای خانه مطبوعات برای ادامه فعالیت حرفه ای خود استفاده کنند.

مدیر خانه مطبوعات و رسانه‌های استان یزد اجرای طرح حامی کارت اصحاب رسانه را از دیگر اقدامات انجام شده در این دوره هیأت مدیره دانست و گفت: این مهم در اختیار تمام اعضای فعال مرکز استان قرار گرفت و به صورت دوره‌ای شارژ شده و همکاران رسانه‌ای می‌توانند از طریق فروشگاه‌های متصل به این کات اقدام به خرید کالا و مواد غذایی کنند.

آماده ارائه خدمات بیمه‌ای به خبرنگاران هستیم

فیضی با بیان این‌که از شش ماهه دوم سال ۹۹ مبلغی بالغ بر ۱۰۰ میلیون تومان از طریق شارژ حامی کارت بین اصحاب رسانه استان توزیع شده است، تصریح کرد: در سال ۱۴۰۰ تاکنون بالغ بر ۷۰ میلیون تومان حمایت مادی ویژه اصحاب رسانه استان یزد انجام شده است.

وی در خصوص بیمه تکمیل درمان خبرنگاران هم خاطرنشان کرد: خانه مطبوعات آمادگی دارد در صورت پای کار بودن اصحاب رسانه نسبت به تأمین زیرساخت های بیمه تکمیل درمان خبرنگاران در استان یزد اقدام کند.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول