اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

آیین گرامیداشت هفته قوه قضاییه در اراک برگزار شد

آیین گرامیداشت هفته قوه قضاییه با حضور نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، استاندار، رئیس کل دادگستری، اعضای شورای تأمین و... در اراک برگزار شد.

آیین گرامیداشت هفته قوه قضاییه در اراک برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک آیین گرامیداشت هفته قوه قضاییه با حضور آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی، استاندار، رئیس کل دادگستری، اعضای شورای تأمین، مسؤولان قضایی استان و مدیران مربوطه برگزار شد.

آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی در این همایش گفت: حادثه هفتم تیرماه سال ۱۳۶۰ که از آن به‌عنوان انقلاب سوم یاد می‌شود، دست غرب‌گرایان و عناصر احزاب مختلفی از جمله نهضت آزادی و ملی‌گرایان را از منافع ملی قطع کرد.

وی افزود: در این حادثه دل‌خراش منافقان کوردل بر حرکت خبیثانه خود، گروهی از شایسته‌ترین افراد ایران عزیز را به شهادت رسانند، شهید بهشتی یکی از آن اشخاص بود که در تقوا و عدالت الگوی بسیاری از مردم است و به تعبیر امام راحل وی یک ملت بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی بیان کرد: دشمنان انقلاب اسلامی از ابتدای شکل‌گیری انقلاب به دنبال ضربه زدن به نظام بودند و با حرکاتی از این قبیل عزم و اراده مردم را نشانه گرفته بودند اما فرزندان غیور این با اتحاد و انسجام نشان دادند حرکت رو به جلوی انقلاب متوقف نمی‌شود و عزم آنها برای مقابله با دشمنان دوچندان شده است.

دری‌نجف‌آبادی با بیان اینکه شهید بهشتی اعتقاد راسخی به اسلام داشت و آن را در حوزه‌های مختلف هویت فرهنگی، حقوق بین‌المللی و حقوق عامه سرآمد همه ادیان می‌دانست ادامه داد: قانون اساسی نیز با تلاش و همت شهید بهشتی تدوین شد و امروز مایه عزت کشور است.

وی با بیان اینکه اقدامات قوه قضاییه به تبع در استان آثار و برکات زیادی داشته ادامه داد: پیشگیری از فعالیت‌های مجرمانه به‌خصوص جرم و فسادهای شبکه‌ای در دستور کار دادگستری باشد؛ روزنه‌های نفوذ و فساد شناسایی و برخورد با آنها جدی گرفته شود و دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی نیز همکاری لازم را با دستگاه قضا انجام دهد.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با اشاره به برگزاری انتخابات ۲۸ خرداد نیز تصریح کرد: ۳۰ میلیون نفر از واجدین شرایط رأی‌گیری در انتخابات حضور داشتند و رئیس‌جمهور منتخب با ۱۸ میلیون رأی وظیفه سنگینی به دوش دارد و باید تمام توان خود را به کار بگیرد تا وضعیت معیشتی مردم را سر و سامان دهد چراکه ملت ایران نشان دادند پای انقلاب هستند و به آینده امیدوارند.

استاندار استان مرکزی نیز در این مراسم گفت: قوه قضاییه به‌جز وظایفی که در راستای داوری و تحقق عدالت دارد، در توسعه امنیت ملی و امنیت در کشور نیز نقش مهم و تأثیرگذاری دارد و امنیت امروز در کشور علاوه بر دستگاه امنیتی و نظامی حاصل تلاش و دسترنج  قوه قضاییه نیز هست.

 

سید علی آقازاده اظهار کرد: علاوه بر اینکه هر سال ۲۰ درصد به پرونده‌های قوه قضاییه افزوده می‌شود اما اقدامات این قوه علیرغم کار فراوان در رونق اقتصاد، اقتصاد مقاومتی و حفظ و حراست و صیانت از انفال عمومی قابل تقدیر است.

رئیس‌کل دادگستری استان مرکزی نیز گفت: با اقدامات جهادی که در راستای اجرای سند تحول بنیادی استان انجام شد اما هنوز مسیر طولانی پیش رو است و با تلاش مضاعف در این مسیر قدم برمی‌داریم.

 

حجت‌الاسلام سید عبدالمهدی موسوی ادامه داد: علیرغم حجم سنگین ورودی‌ پرونده‌ها به دادگستری استان در سال گذشته فرایند دادرسی به ۱۰ روز کاهش پیدا کرده است؛ همچنین مختومه شدن پرونده‌ها یک هزار و ۷۳۹ درصد افزایش داشته است.

وی یادآور شد: در حوزه شوراهای حل اختلاف حجم ورود پرونده‌ها ۲۸ درصد رشد داشته با این حال میزان مختومه شدن نیز ۳۵ درصد و میزان مصالحه نیز ۶۰ درصد افزایش داشته است.

رئیس‌کل دادگستری استان مرکزی بیان کرد: در سال 99 بیش از ۱۰ هزار پرونده به‌صورت تمام الکترونیک بررسی و مختومه شد و همچنین در این بازه زمانی با رضایت اولیای دم ۹ پرونده قصاص نفس نیز منجر به رضایت شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول