اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

خشکی زاینده‌رود، آلودگی هوا و فرونشست زمین ۳ چالشی که اصفهان را تهدید می‌کند

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: چالش‌هایی مثل زاینده‌رود قصه پرغصه این شهر است و به عنوان مهمترین مطالبه شهروندان هم همواره مطرح است، هر چند مدیریت شهری نمی‌تواند به صورت مستقیم ورود پیدا کند اما به عنوان مطالبه‌گر باید بحث زاینده‌رود را مدنظر داشته باشد.

خشکی زاینده‌رود، آلودگی هوا و فرونشست زمین ۳ چالشی که اصفهان را تهدید می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علیرضا نصراصفهانی صبح امروز در نطق پیش از دستور خود در صد و هفتاد و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن گرامیداشت یاد و خاطر شهدای هفتم تیر اظهار کرد: نقش شهدا در پیروزی انقلاب و بعد از آن و در ۸ سال دفاع مقدس نقشی برجسته بود و به نظر می‌رسد یکی از فصول مشترک همه ما شهدا بوده که متعلق به همه مردم ایران عزیز اسلامی هستند. 

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه با چالش‌های بزرگی در شهر اصفهان روبرو هستیم و همواره باید همه دغدغه این‌ها را داشته باشند، افزود: دولت فعلی و مستقر و دولت آینده و شورای فعلی و شورای بعدی باید به این چالش‌ها توجه کنند چراکه این‌ها مواردی بوده که همیشه در این شهر بوده است و همه هم تلاش کرده‌اند که با این چالش‌ها به نوعی مقابله کرده و تلاش کنند این چالش‌ها را کاهش دهند چراکه شاید برطرف کردن صد درصدی آن‌ها زمانبر بوده یا بعضاً امکان نداشته باشد.

وی تأکید کرد: امیدوارم در دولت جدید که خصوصاً فرصت ۴ ساله را پیش رو دارد و نسبت به این مشکلات و چالش‌ها وقوف کامل باید داشته باشند، همه تلاش کنند این چالش‌ها برطرف شود؛ شورای شهر جدید اصفهان هم یقیناً اطلاع دارند که در شهر اصفهان با چه چالش‌هایی مواجه هستیم، ضرورت دارد این‌ها همواره مدنظر عزیزان منتخب قرار گیرد.

زاینده‌رود، قصه پرغصه اصفهان

نصراصفهانی در ادامه گفت: چالش‌هایی مثل زاینده‌رود قصه پرغصه این شهر است و یکی از بزرگترین مشکلاتی است که به عنوان مهمترین مطالبه شهروندان هم همواره مطرح است، هر چند مدیریت شهری نمی‌تواند به صورت مستقیم ورود پیدا کند اما بارها گفته شده که به عنوان مطالبه‌گر باید بحث زاینده‌رود را مدنظر داشته باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: آلودگی هوا نیز یکی دیگر از چالش‌های شهر اصفهان است که در این دوره اقدامات خیلی خوبی انجام گرفت، حداقل مطالعات علمی که در این زمینه صورت گرفت و نتایج آن می‌تواند به عنوان بنیان خوبی باشد برای دیگرانی که می‌خواهند به صورت عالمانه با اطلاعاتی که در اختیارشان هست تصمیمات درستی بگیرند.

وی ریزگردها را هم یکی دیگر از مشکلات اصفهان دانست و مطرح کرد: فرونشست زمین که آینده اصفهان را تهدید می‌کند و پروژه قطار بین شهری اصفهان تهران که سالیان سال است در دل قول و قرارها قرار گرفته است و هنوز به بهره‌برداری و نتیجه صد درصدی نرسیده است از دیگر چالش‌های اصفهان هستند، امید دارم مواردی که دولت فعلی تلاش و دنبال کرده است و بعضاً به خاطر کندی کار مورد انتقاد و تاخت و تاز قرار گرفته در دستورکار دولت سیزدهم قرار گیرد و ما آثار به سرانجام رسیدن بسیاری از این موارد را ببینیم.

طرح‌های نیمه‌تمام قابل بهره‌برداری در اختیار مردم قرار گیرد

نصراصفهانی ادامه داد: مواردی وجود دارد که به نظر می‌رسد مدیریت فعلی شهری اصفهان باید این‌ها را مورد توجه قرار دهد و در فرصت باقی مانده تا پایان و سرانجام دوره پنجم به اتمام برساند، مواردی که مسیرهای طولانی را در بازرسی، حراست، شهرداری منطقه و معاونت شهرسازی طی کرده و به مرحله انجام رسیده است، درخواست بنده این است با توجه به مجموعه اطلاعاتی که در حال حاضر مدیریت شهری دارند اینها را به سرانجام برساند، چراکه اگر وارد فضای جدید شد شاید دوباره بطلبد که چندین سال اقدامات صورت گرفته تکرار شود و مشکلاتی را برای شهروندان و تعاونی‌های مسکن ایجاد کند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه بیان کرد: در رابطه با استخدام و دلهره‌ها و نگرانی‌های کارکنان شهر اقداماتی انجام شد وزارت کشور هم ورود پیدا کره و کار در آستانه به سرانجام رسیدن است، امید داریم از فرصت استفاده شود و فرآیندهای قانونی طی شده در رابطه با استخدام‌ها و در رابطه با کسانی که ۲۰ سال است که به صورت قراردادی با شهرداری کار می‌کنند مغتنم شمرده شده و مدیریت شهری تلاش کند این کار را به عنوان یکی از افتخارات خود به سرانجام برساند.

وی با اشاره به طرح‌های نیمه تمام شهرداری اصفهان عنوان کرد: در رابطه با بعضی طرح‌ها امکان به سرانجام رسیدن در زمان باقی مانده از دوره فعلی مدیریت شهری را ندارد، اما در رابطه با بعضی امکان به سرانجام رسیدن و بهره‌برداری وجود دارد که تقاضا داریم بررسی و احصا شود و حتی خارج از فضای «هر یکشنبه، یک افتتاح» و در زمان بیشتری مورد بهره‌برداری قرار گرفته و در اختیار مردم گذاشته شود.

تکرار بحران آبی در اصفهان

نصراصفهانی دوباره گریزی به موضوع زاینده‌رود زد و ابراز کرد: یکی از مشکلاتی که دوباره چتر خود را روی اصفهان باز کرده بحران آب است که به عنوان یکی از بحران‌های جدی استان و شهرستان و شهر اصفهان را مورد هدف قرار داده است و وضعیت خوبی نداریم و با اطلاعات به دست آمده در حال وارد شدن به اتفاقات سال ۹۸ هستیم که اگر تلاش، تدبیر و کوشش مدیریت شهری نبود بخشی از سرزندگی شهر را در فضاهای سبز از دست داده بودیم، اما اهتمام دوستان ما منجر شد این اتفاق نیفتد و در هر صورتی که امکان‌پذیر بود تلاش شد از طریق خرید آب و با استفاده از تانکر آب مورد نیاز تأمین شد تا فضای سبز شهر اصفهان حفظ شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه تأکید کرد: از همه دست اندرکاران به ویژه معاونت خدمات شهری تقاضا داریم که تلاش کنند که در هر صورت آب مورد نیاز حدود ۴ هزار هکتار فضای سبز اصفهان تأمین شود و از ظرفیت‌های خوبی که در این دوره فراهم شد در قالب پساب بار دیگر استفاده شود.

وی ادامه داد: شهروندان نیز همانند گذشته باید صرفه‌جویی در مصرف آب را مدنظر قرار داده و با تجدیدنظر و آموزش به کودکان در نحوه مصرف آب کمک کنند تا همه با هم بتوانیم از این مشکل عبور کنیم.

نصراصفهانی از برگزاری کنگره «اصفهان و توسعه ملی، چالش‌ها و فرصت‌های پیش‌رو» خبر داد و گفت: مدتی است که بخش‌های مختلف استان درگیر برگزاری این کنگره هستند و مدیریت شهری نیز برای بهتر برگزار شدن این کنگره آماده ارائه کمک‌های لازم است؛ برگزاری این کنگره امیدوارکننده بوده و استمرار آن می‌تواند منشأ اتفاقات بزرگی باشد.

انتهای پیام/۶۳۰۸۸/ر۳۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول