اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

بلینکن: توافق‌های عادی‌سازی نباید جایگزین پرداختن به مسائل اسرائیل-فلسطین شود

وزیر امور خارجه آمریکا در ملاقات با همتای صهیونیست خود گفت که کاخ سفید حامی عادی شدن روابط این رژیم با برخی کشورهای عربی است.

بلینکن: توافق‌های عادی‌سازی نباید جایگزین پرداختن به مسائل اسرائیل-فلسطین شود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزیر امور خارجه آمریکا یکشنبه شب به وقت تهران در دیدار با همتای صهیونیست خود در شهر «رم» پایتخت ایتالیا گفت که کاخ سفید از عادی‌سازی روابط اسرائیل با کشورهای عربی حمایت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری انگلیسی «رویترز»، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در دیدار با «یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم اسرائیل گفت که ایالات متحده از توافقنامه‌های عادی سازی روابط اسرائیل با برخی کشورهای عرب منطقه حمایت می‌کند.

بلینکن با وجود این گفته این توافق‌های عادی‌سازی نمی‌توانند جایگزینی برای پرداختن به مسائل میان اسرائیل و فلسطین باشند.

بلنیکن ابراز امیدواری کرده کشورهای بیشتری روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی کنند. وزیر خارجه آمریکا پیشتر گفته بود که حین دیدار به لاپید در زمینه کمک‌رسانی به غزه  نیز گفت‌وگو خواهد کرد.

وزیر امور خارجه جدید رژیم صهیونیستی نیز هنگام دیدار با  وزیر امور خارجه آمریکا گفت که تل‌آویو «ملاحظاتی جدی» درباره برجام دارد. وزیر خارجه رژیم صهیونیستی با وجود تاکید کرد آمریکا و اسرائیل نباید اختلافاتشان در این زمینه را به صورت علنی مطرح کنند.

لاپید در ابتدای دیدار با بلینکن گفت: «اسرائیل ملاحظاتی جدی درباره توافق هسته‌ای که در وین پی‌ریزی می‌شود دارد. ما معتقدیم روشی که باید برای رایزنی درباره این اختلافات در پیش گرفت، مطرح کردن آنها در گفت‌وگوهای مستقیم و حرفه‌ای و نه در کنفرانس‌های خبری است.»

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی همچنین تاکید کرد واشنگتن و تل‌آیو اهداف یکسانی دارند و اختلافات موجود بین آنها درباره روش‌های دست یافتن به آن اهداف است. این اظهارات وزیر خارجه رژیم صهیونیستی احتمالاً از سوی برخی از تحلیلگران تازه‌ترین نشانه از تغییر خط مشی تل‌آویو با واشنگتن در خصوص پرونده برنامه هسته‌ای ایران دیده خواهد شد.

این تحلیلگران معتقدندکابینه جدید رژیم صهیونیستی قصد دارد برخلاف کابینه «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر سابق این رژیم ، از علنی کردن اختلافات با آمریکا در خصوص ایران بپرهیزد.

روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» نیز روز یکشنبه در این خصوص گزارش کرد، وزرای خارجه رژیم صهیونیستی و آمریکا قصد دارند در این دیدار درباره توافق هسته‌ای ایران، اوضاع سیاسی منطقه و عادی‌سازی روابط تل‌آویو با حماس گفت‌وگو کنند.

بنابر گزارش هاآرتص، وزرای خارجه رژیم صهیونیستی و آمریکا قصد دارند، روابط کاری میان کابینه بنت-لاپید و دولت بایدن را گسترش دهند که شامل بحث درباره تلاش‌های آمریکا برای رسیدن به توافق هسته‌ای جدید با ایران، اوضاع امنیتی و سیاسی در منطقه و پیشبرد عادی‌سازی روابط با حماس می‌شود.

لاپید اواخر هفته جاری در صدد است در  دیداری بی‌سابقه به امارات متحده عربی سفر کند و سفارتخانه رژیم صهیونیستی در «ابوظبی» و سرکنسولگری این رژیم در دبی را افتتاح و با وزیر خارجه امارات عربی متحده دیدار و گفت‌وگو کند.

لاپید ارشدترین وزیر رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود که از زمان انعقاد توافق عادی‌سازی روابط تل‌آویو با برخی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس موسوم به «آبراهام» در اواخر سپتامبر ۲۰۲۰ تاکنون، یک سفر رسمی به امارات عربی متحده صورت می‌دهد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول