اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

خیران به کمک بیماران کلیوی بیایند

امام جمعه موقت اصفهان در دیدار با اعضای انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی ایران گفت: نیازهایی که در زمینه خرید و تأمین دستگاه‌های دیالیز و دستگاه‌های بیماران کلیوی دارید، اطلاع‌رسانی شود که در این زمینه می‌توانید از خیران استفاده کنید.

خیران به کمک بیماران کلیوی بیایند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی صبح امروز در دیدار اعضای انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی ایران، ضمن تشکر از فعالیت‌های انجمن و خیر مقدم به مهمانان، اظهار داشت: نکته اولی که می‌خواهم درباره آن صحبت کنم این است که تمام شقوقی که بیماران در آن مبتلا به مسائل شرعی هستند، همه این‌ها را جمع‌آوری و استفتا کنید؛ مثل استفاده از کلیه آدم زنده، این‌ها را به صورت یک کتاب در بیاورید و به بیماران بدهید تا پاسخ مسائل شرعی را داشه باشند و حتی این کتاب برای سایر کشورهای مسلمان هم مفید خواهد بود.

امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد: نکته دوم بحث اطلاع رسانی است؛ در وهله اول اطلاع‌رسانی نسبت به کارها و فعالیت‌ها و در وهله بعد نسبت به نیازها؛ مثل نیازهایی که در زمینه خرید و تأمین دستگاه‌های دیالیز و دستگاه‌های بیماران کلیوی دارید.

وی افزود: در این زمینه می‌توانید از خیران استفاده کنید و از آن‌ها درخواست کنید؛ طوری این دستگاه‌ها را تأمین کنید که از استان‌های همجوار به داخل اصفهان نیایند و این علاوه بر کاهش مشکلات مالی بیماران، موجب کاهش شلوغی و بیماری‌های دیگر می‌شود. 

مهدوی در ارتباط با بحث تغدیه هم گفت: نکته سوم بحث تغذیه است که باید در مورد تغذیه و ارتباط آن با بیماری‌های کلیوی صحبت شود؛ چون خیلی از مردم در این باره اطلاع ندارند؛ یکی از جاهایی که می‌توان این کار را انجام داد؛ نماز جمعه است، همچنین از طریق صدا و سیما و روزنامه‌ها هم می‌توانید به این کار مبادرت کنید.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به احادیث ائمه در دفع بیماری تصریح کرد: یکی از چیزهایی که دفع بیماری می‌کند، صدای اذان است که این از امام رضا(ع) روایت شده که اذان تا هفت الی هشت ساعت اثر دارد و این خوب است که در بیمارستان‌ها سه وقت روز اذان بگویند تا این موجب شود اثر بیماری کلا از بین برود.

وی در پایان با اشاره به زحمات پرستاران و پزشکان در کمک به مریضان خاطرنشان کرد: روایت این است که دعای مریض مستجاب است؛ این یعنی که به این افراد خدمت کنید و پیگیر حال آن ها حتی بعد از مرخصی از بیمارستان باشید.

در ابتدای این دیدار نیز اعظم پناهی‌فر، مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی، ضمن تقدیر و تشکر از آیت‌الله مهدوی، به ارائه گزارشی از عملکرد این خیریه در زمینه حمایت از بیماران کلیوی پرداخت.

انتهای پیام/۶۳۰۷۷/ر۱۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول