اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

مشهد حائز رتبه اول مشارکت در انتخابات ۱۴۰۰ بین کلانشهرهای کشور/ پنج شهرک صنفی در مشهد احداث می‌شود

فرماندار مشهد گفت: بیش از ۴۵ درصد مردم مشهد در انتخابات ۲۸ خرداد ماه ۱۴۰۰ مشارکت کردند که این رقم بیشترین میزان مشارکت در میان کلانشهرهای کشور بوده است.

مشهد حائز رتبه اول مشارکت در انتخابات  ۱۴۰۰ بین کلانشهرهای کشور/ پنج شهرک صنفی در مشهد احداث می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سیدمحمدرضا هاشمی امروز در نخستین نشست شورای ادارای شهرستان مشهد در سال جاری ضمن تجلیل از حضور خوب مردم مشهد در انتخابات گذشته اظهار کرد: فرمانداری با ۵۰ نفر نیروی اداری بیشتر از  برخی استانها با داشتن هفت یا ۱۸ شهرستان در حوزه انتخابات فعالیت داشته و این نرخ مشارکت را به دست آورده است.

فرماندار مشهد با بیان اینکه ۴۵ هزار نیروی انسانی درحوزه نظارت، اجرا، بازرسی و امنیت در جریان برگزاری انتخابات ۲۸ خرداد در قالب هزار و ۸۹۲ شعبه اخذ رای شهرستان مشهد مشارکت داشتند، تعداد شعب اخذ رای در شهر مشهد را هزار و ۵۱۴ شعبه عنوان کرد و گفت: انتخابات ۲۸ خرداد شورای شهر در مشهد به صورت تمام الکترونیک و بنا به درخواست هیات نظارت، رای گیری در کمتر از یک درصد از شعب اخذ رای به صورت دستی انجام شد.

وی با تاکید بر اینکه نهاد فرمانداری پاسخگوی اصلی در خصوص تامین امنیت و برگزاری انتخابات است، متذکر شد: با اتمام فرایند انتخابات اکنون باید به وظیفه شرعی و دینی خود در سال حمایت از تولید و مانع‌زدایی توجه لازم را مبذول کنیم و مدیران ادارات موضوع حمایت از سرمایه‌گذاری را در اولویت قرار دهند.

تعطیلی هر کارگاه تولیدی برابر است با افزایش آسیب‌های اجتماعی

هاشمی متذکر شد: در خصوص مانع‌زدایی‌ها از تولید باید همت مضاعف صرف شود چراکه تعطیلی هر کارگاه به معنی افزایش افراد بیکار و همچنین افرایش آسیب‌های اجتماعی است.در راستای حمایت از تولید نباید هیچ سرمایه گذاری پشت در اتاق مدیری معطل بماند.

فرماندار مشهد در بخش دیگری از سخنان خود بر اهمیت تامین آب شرب روستاهای شهرستان مشهد تاکید کرد و گفت: از مجموع  ۳۹۵ روستای شهرستان مشهد، حدود ۳۷۵ روستا زیرپوشش شرکت آب و فاضلاب مشهد قرار دارند و متاسفانه تعدادی روستا نیز اکنون با تانکر آبرسانی می‌شوند و اگر به این مساله توجه نشود به مساله مهاجرت به مشهد و حاشیه نشینی دامن زده خواهد شد.

پنج شهرک صنفی در مشهد احداث می‌شود

عضو هیات رییسه اتاق اصناف شهرستان مشهد نیز در این جلسه گفت: طی تفاهمنامه با فرمانداری مشهد ساخت پنج شهرک صنفی را در دستور کار قرار گرفته است و به زودی مراسم کلنگ‌زنی شهرک آهن و پروفیل مشهد هم انجام خواهد شد.

هادی مخملی افزود: ۱۵۰ هزار واحد صنفی زیر مجموعه ۹۶ اتحادیه صنفی در مشهد فعالیت دارند و ساماندهی این واحدها در سطح خرد با اتحادیه‌های مربوطه و درسطح کلان با اتاق اصناف شهرستان است.

وی ادامه داد: سال گذشته به واسطه شیوع کرونا چهار ماه تعطیلی کامل اصناف را تجربه کردیم که این مساله وضعیت بسیار بدی برای اصناف شهرستان ایجاد کرد بنابراین از همه دستگاه‌ها از جمله دستگاه مالیاتی و بانک‌ها می‌خواهیم با واحدهای تولیدی و توزیعی شهرستان مشهد همراهی داشته باشند.

گفتنی است؛ آیت الله سید احمد علم الهدی امام جمعه مشهد در خطبه‌های جمعه چهارم تیرماه سال جاری در خصوص میزان مشارکت مردم خراسان رضوی در انتخابات اظهار کرد: اگر چه گفتند مشارکت ۴۹ درصد بوده اما در این انتخابات در کشور، مشارکت ۵۳ و در خراسان رضوی بالای ۶۰ درصد بوده است؛ سردار یعقوبعلی نظری فرمانده سپاه امام رضا(ع) نیز سوم تیرماه در گردهمایی اصحاب رسانه، از مشارکت ۶۰ درصدی مردم این استان قدردانی کرد.

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۸/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول