اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

پیش‌بینی اوپک از کسری عرضه نفت در ماه آگوست با افزایش تقاضا

جدیدترین پیش بینی اوپک در مورد تقاضا برای نفت خام نشان می‌دهد، اگر سطح تولید تغییر نکند، عرضه اوپک 1.5 میلیون بشکه در روز، در ماه آگوست کمتر از تقاضای مورد انتظار خواهد بود.

پیش‌بینی اوپک از کسری عرضه نفت در ماه آگوست با افزایش تقاضا

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، با توجه به بهبود اقتصادی ناشی از همه گیری کرونا، پیش بینی‌های اوپک حاکی از کسری عرضه نفت در بازار در ماه آگوست و باقی سال 2021 است و انتظار می‌رود، این گروه و هم پیمانانش فضا برای افزایش تولید در نشست این هفته داشته باشند.

کشورهای صادرکننده نفت خام و هم پیمانانش موسوم به اوپک پلاس از ماه می تا ماه جولای در حال افزایش تولید 2.1 میلیون بشکه در روز خود هستند که حدود 2 درصد تولید نفت در جهان است. این افزایش بخشی از کم کردن برنامه کاهش تولید سال گذشته این گروه به شمار می‌رود.

اوپک پلاس روز پنج شنبه گرد هم جمع می‌شوند تا در مورد عرضه نفت برای ماه‌های آینده تصمیم بگیرند. یک منبع آگاه گفت: با توجه به اینکه قیمت نفت در بالاترین رقم از سال 2018 قرار دارد، افزایش بیشتر تولید در ماه آگوست مورد بحث قرار خواهد گرفت، اما برخی تولیدکنندگان در مورد کم شدن دوباره تقاضا و افزایش عرضه نفت ایران نگران هستند.

جدیدترین پیش بینی اوپک در مورد تقاضا برای نفت خام نشان می‌دهد، اگر سطح تولید تغییر نکند، عرضه اوپک 1.5 میلیون بشکه در روز در ماه آگوست کمتر از تقاضای مورد انتظار خواهد بود. این کمبود در سه ماهه چهارم به 2.2 میلیون بشکه در روز افزایش خواهد یافت.


پیش بینی اوپک از کسری نفت روزانه در جهان در سال 2021

نمودار بالا بر اساس این برآورد است که ده عضو اوپک سهمیه تولید مورد توافق در ماه جولای را حفظ کردند و ایران و سایر تولیدکنندگان معاف نیز سطح تولید ماه می را داشتند. (آخرین ماهی که آمار تولید اوپک در دسترس است.)

به نوشته این گزارش، ایران در ماه می 2.5 میلیون بشکه در روز نفت تولید کرده است و در سال 2018، پیش از اعمال مجدد تحریم ها 3.8 میلیون بشکه در روز تولید داشت. در نتیجه، این 1.3 میلیون بشکه نفت در روز اضافی از سوی ایران در ماه‌های آتی می‌تواند امکان کمتری به اوپک پلاس برای افزایش تولید بدهد.

اوپک پلاس در سال 2020 با شروع همه گیری کرونا، 9.7 میلیون بشکه در روز از تولید خود برای تقویت قیمت نفت کم کرد که رقمی بی سابقه و رکورد محسوب می‌شود. از ماه جولای، این رقم به 5.8 میلیون بشکه در روز خواهد رسید.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول