اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

حرکت دنده عقب تراکتور به دو دهه پیش

مربی 23 سال پیش تراکتور مجددا مربی این تیم انتخاب شد.

حرکت دنده عقب تراکتور به دو دهه پیش

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، استعفای سرمربی تیم تراکتور موافقت شده و رسول خطیبی از هدایت این تیم کناره‌گیری کرد.

با تصمیم هیات مدیره تیم تراکتور، فیروز کریمی به عنوان سرمربی این تیم انتخاب شد.

فیروز کریمی در یک دهه اخیر سابقه هدایت تیم‌های گسترش فولاد و ماشین‌سازی را داشته همچنین برای مدتی هم مشاور باشگاه تراکتور در این فصل بود.

اما حضور وی به عنوان سرمربی به 23 سال پیش باز می‌گردد. در آن سال‌های عملکرد مربیان تیم تراکتور زیر سایه واسیلی گوجا رومانیایی بوده و بعد از اینکه واسیلی در سال 75 نتوانست ماموریت خود در تبریز را از طرف کارخانه تراکتورسازی رومانی تمدید کند، در نیمه‌های فصل از این تیم جدا و محمد حسین ضیایی که کاپیتان تراکتور بود تا پایان فصل به عنوان بازیکن مربی در تراکتور فعالیت کرد.

سال 76 یوان دیمترو رومانیایی برای بار دوم به مربیگری تیم تراکتور انتخاب اما عملکرد وی مطلوب نبوده و بعد از چند هفته از سمت خود برکنار و وظیفه حفظ تراکتور در لیگ به ستار نوبری سپرده شد.

کریمی سرمربی تراکتور در سال 1377

در سال 77 بعد از نزدیک به ده سال باشگاه تراکتور تصمیم گرفت از مربیان ایرانی استفاده و فیروز کریمی با رزومه قهرمانی پاس در لیگ برتر و آسیا و بهمن کرج در جام حذفی را به عنوان سرمربی این تیم انتخاب کرد.

کریمی، برخلاف مربیان قبلی اعتقادی به استعدادهای فوتبال تبریز نداشته و لشگری از بازیکنان غیربومی را روانه این تیم کرد. به نوعی می‌توان گفت پای بازیکنان غیربومی برای اولین بار به این شکل گسترده توسط کریمی به تراکتور باز شده که مهدی تارتار یکی از بازیکنان جذب شده تراکتور در آن سال بود.

فیروز کریمی در تراکتور با نتایج ضعیف کار خود را آغاز کرد و تیم در همان هفته‌های اول در انتهای جدول قرار گرفت. در یک مقطع 4 هفته‌ای تراکتور به 4 پیروزی متوالی دست یافته و تا حدودی به آرامش رسید اما  در ادامه باز هم تراکتور در سراشیبی نتایج قرار گرفت و در نهایت فیروز کریمی زیر فشار انتقادات تماشاگران با شعار "واسیلی بیا" که در ورزشگاه باغشمال تبریز داده می‌شد، از سمت خود استفعا داد.

در آن فصل ستار نوبری برای بار دوم وظیفه نجات تراکتور در لیگ را برعهده گرفت و جالب اینکه باز هم در این ماموریت موفق بود و تراکتور را از خطر سقوط رهایی داد. اما بعد از آن هیچ گاه به وی برای هدایت تیم تراکتور اعتماد نشد.

حالا فیروز کریمی بعد از 23 سال هدایت تیم تراکتور را برعهده گرفته است. با این تفاوت واسیلی افسانه‌ای درگذشته و تماشاگری هم در ورزشگاه حضور ندارد که اینبار "تونی بیا" را فریاد زند.

و کریمی دیگر رزومه قوی سابق را هم ندارد و از آخرین جام قهرمانی که دست یافته‌ است بیش از دو دهه می‌گذرد.

انتهای پیام/60017/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول