اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

سفیر ایران در روسیه: تهران و مسکو می‌توانند همکاری‌های اقتصادی را تقویت کنند

سفیر تهران در مسکو می‌گوید امکان تقویت همکاری‌های اقتصادی ایران و روسیه در مناطق مختلف دو کشور از طریق نزدیکی سرزمین‌ها، وجود دارد.

سفیر ایران در روسیه: تهران و مسکو می‌توانند همکاری‌های اقتصادی را تقویت کنند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «کاظم جلالی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه گفت، به دلیل نزدیکی خاک دو کشور، تهران و مسکو می‌توانند همکاری‌های اقتصادی دوجانبه در مناطق مختلف را افزایش دهند.

جلالی شامگاه دوشنبه طی دیداری که با «آندری بوخاروف» فرماندار منطقه «ولگوگراد» داشت، پیشنهاد داد که روابط اقتصادی بین این منطقه و استان «مازندران» در ایران ایجاد شود.

به نوشته خبرگزاری «تاس»، وی در این نشست توضیح داد: «به‌نظر من، یکی از بهترین راه‌ها برای توسعه اقتصادی، همکاری‌های بین‌منطقه‌ای است. سرزمین‌های ما بسیار به هم نزدیک هستند و این می‌تواند به توسعه تعاملات اقتصادی کمک کند».

سفیر ایران طی گفت‌وگو با خبرنگاران بعد از دیدار با بوخاروف اظهار داشت: «استان مازندران و منطقه ولگوگراد می‌توانند به دو قطب اصلی برای کشورها ما در حوزه واردات و صادرات تبدیل شوند. ولگوگراد از نظر جغرافیایی در منطقه‌ای بسیار مهم واقع شده و توانایی ترانزیت کالاها از طریق ایران به خاورمیانه را دارد».

بر اساس این گزارش، جلالی بیان اینکه هم‌اکنون نیز روابط سازنده‌ای بین جمهوری اسلامی ایران و روسیه در حوزه‌های متعدد از جمله همکاری‌های نظامی و امنیتی ایجاد شده، تاکید کرد: «اراده و خواست سران دو کشور این است که باید همکاری‌های اقتصادی خود را نیز تقویت کنیم».

وی پیش از این نیز با اشاره به افزایش همکاری‌های ایران و روسیه در حوزه گردشگری، از خیز دو کشور برای لغو روادید گردشگری گروهی خبر داده بود (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول