اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

استفاده از روش‌های غیربومی در مدارس غیرانتفاعی/ سوءاستفاده برخی جریان‌های سیاسی از مجوزهای مدارس

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس با بیان اینکه اعطای مجوز مدارس مورد سوءاستفاده برخی جریان‌های سیاسی قرار گرفته است گفت: مدارس غیرانتفاعی از روش‌های متنوع که برگرفته از روش‌های غربی و بدون بومی سازی است استفاده می‌کنند.

استفاده از روش‌های غیربومی در مدارس غیرانتفاعی/ سوءاستفاده برخی جریان‌های سیاسی از مجوزهای مدارس

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام نصرالله پژمان فر رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی امروز (سه‌شنبه 8 تیر) و در جریان بررسی کلیات طرح اصلاح موادی از قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزش و پرورش غیردولتی در اخطاری اظهار داشت: براساس اصل 30 قانون اساسی دولت موظف است آموزش و پرورش رایگان را برای همه تا پایان دوره متوسطه فراهم سازد لذا وظیفه آموزش رایگان اصل اولیه است اما روزی در کشور تصمیم گرفته شد که مسئله آموزش با کمک و مشارکت اولیا حل و فصل شود؛ مدارس غیرانتفاعی تاسیس شد که این خلاف اصل قانون اساسی است.

وی افزود: مواردی که در طرح تاسیس و اداره مداری غیرانتفاعی مشکل مدارس غیرانتفاعی را حل نمی‌کند، متاسفانه مدارس غیرانتفاعی از روش‌های متنوع آموزش استفاده می‌کنند که اغلب برگرفته از روش‌های کشورهای غربی بدون بومی سازی است از سوی دیگر پرداخت و شهریه‌های این مدارس حداقل و حداکثر مشخصی ندارد و در کنار این موضوع شاهد پرداخت نامناسب معلمین نیز هستیم.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس تصریح کرد: اعطای مجوز در آموزش و پرورش مورد سوءاستفاده برخی جریان‌های سیاسی قرار گرفته و از سوی دیگر شاهد بهانه گیری‌هایی هستیم که یکی از این موارد وجود ساختمان‌های غیراستاندارد مدارس غیرانتفاعی است لذا کمیسیون آموزش مجلس باید این مشکلات را حل و فصل کند.

محمد باقر قالیباف رئیس مجلس در پاسخ به این اخطار گفت: تاسیس و اداره مدارس غیرانتفاعی به قانون تبدیل شده و شورای نگهبان آن را تائید کرده است، همچنین در این مدارس افراد به صورت داوطلبانه فعالیت می‌‌کنند یا آموزش می‌بینند لذا مغایرتی با قانون اساسی ندارد.

رئیس مجلس افزود: علاوه بر این در طرح فوق الذکر اعطای مجوزها را محدودتر کرده هر چند همان طور که رئیس کمیسیون آموزش گفته اشکالاتی حتما به طرح وارد است از همین جهت این طرح در صورتی که رأی بیاورد چون دو شوری است مجددا در کمیسیون مورد بررسی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول