اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

موافقت مجلس با اولویت رسیدگی به استفساریه «اختصاص قیر رایگان به پروژه‌ها»

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اولویت رسیدگی به طرح استفساریه بند «ز» تبصره یک قانون بودجه در خصوص ضوابط قیر رایگان به پروژه‌ها موافقت کردند.

موافقت مجلس با اولویت رسیدگی به استفساریه «اختصاص قیر رایگان به پروژه‌ها»

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی،‌ درخواست عده‌ای از نمایندگان برای اولویت رسیدگی به طرح استفساریه بند «ز» تبصره یک قانون بودجه 1400 کل کشور در خصوص ضوابط اختصاص قیر رایگان به پروژه‌های عمرانی در دستورکار قرار گرفت و به تصویب رسید. 

سیدکاظم دلخوش نماینده مردم صومعه‌سرا به نمایندگی از طراحان این استفساریه اظهار داشت: در قانون بودجه 1400 موضوع اختصاص قیر رایگان به پروژه‌ها به تصویب رسید، اما پس از ابلاغ این قانون، وزیر نفت اعلام کرده که این مصوبه اشکال دارد و عبارت «مازاد نفت» به معنای اختصاص قیر در شش ماهه دوم سال است؛ چنین اقدامی فایده‌ای به حال کسی ندارد. 

وی تصریح کرد: وزارت نفت و وزیر موظف هستند این 15 هزار میلیارد تومان را از اول فروردین 1400 به پروژه‌ها اختصاص بدهند نه در شش ماهه دوم سال، لذا درخواست دارم به اولویت رسیدگی به این استفساریه رأی بدهید تا فردا وارد بررسی اصل آن بشویم. 

سید ناصر موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نیز در موافقت با اولویت رسیدگی به این استفساریه اظهار داشت: علت این فوریت آن است که فصل کار در پروژه‌ها همین الان است و اگر زمان فعلی بگذرد دیگر فایده‌ای ندارد. 

وی افزود: در مراجعات مسئولان ملی و استانی به شهرستان‌ها نیز اکثر مردم و پیمانکاران متقاضی اختصاص قیر هستند. 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: قیر را به بورس برده‌اند و منافع آن هم به جیب عده‌ای خاص می‌رود و حالا در حال صادرات آن هستند، در حالی که این متعلق به مردم است و اگر همین حالا اختصاص نیابد، اختصاص دادن آن در شش ماهه دوم سال و در استان‌های سردسیر که پروژه‌ای اجرا نمی‌شود فایده‌ای نخواهد داشت. 

در نهایت اولویت رسیدگی به این استفساریه با 182 رأی نمایندگان به تصویب رسید تا در جلسه علنی فردا چهارشنبه 9 تیرماه رسیدگی به اصل آن در دستورکار قرار گیرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول