اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

بسته حوادث| از کشف ۶۰۰ میلیارد دستگاه استخراج ارز غیرمجاز در شیراز تا دستگیری پدری که دستش به خون پسر آلوده شد

فرمانده انتظامی استان از کشف یک هزار و 446 دستگاه استخراج ارز دیجیتال غیر مجاز در شیراز به ارزش 600 میلیارد ریال خبر داد.

بسته حوادث| از کشف ۶۰۰ میلیارد دستگاه استخراج ارز غیرمجاز در شیراز تا دستگیری پدری که دستش به خون پسر آلوده شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سردار رهام بخش حبیبی، در این خصوص اظهار داشت: مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان فارس در راستای اجرای طرح شناسایی و برخورد با مزارع نگهداری و فعالیت دستگاه های استخراج ارز دیجیتال، یک محل را در اطراف شهر شیراز مورد شناسایی قرار دادند.

وی افزود: مأموران انتظامی با هماهنگی مقام قضائی از آن مکان بازدید به عمل آوردند که در نتیجه یک هزار و 446 دستگاه استخراج ارز دیجیتال (ماینر) غیرمجاز در حال تولید ارز و فعال را کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه کارشناسان ارزش تقریبی این دستگاه ها را 600 میلیارد ریال برآورد کرده اند، تصریح کرد: در این خصوص 4 متهم دستگیر و به مرجع قضائی معرفی شدند.

سردار حبیبی خاطر نشان کرد: دستگاه های استخراج ارز برق زیادی را مصرف کرده و موجب خاموشی های مکرر می شوند که در این خصوص پلیس برابر قانون با متخلفان برخورد خواهد کرد.

کشف بالغ بر ۱۶ تن مواد مخدر در فارس

فرمانده انتظامی استان گفت: مواد مخدر پایه و اساس بسیاری از آسیب های اجتماعی در جامعه است و تک تک افراد در مبارزه با این پدیده شوم مسئولیت دارند.

سردار رهام بخش حبیبی در نشست تخصصی مبارزه با مواد مخدر که با حضور استاندار و جمعی از مسئولان در محل استانداری فارس برگزار شد، اظهار داشت: آسیب‌های اجتماعی در جامعه از جمله مواد مخدر می تواند فراگیر شود و همه ارگان ها و سازمان های مربوطه باید به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشند.

وی با بیان اینکه تک تک اعضای یک جامعه در راستای مبارزه با پدیده شوم مواد مخدر مسئولیت دارند، افزود: اگر همه مسئولیت خود را بشناسند و به آن عمل کنند جامعه ای عاری از مواد مخدر خواهیم داشت.

فرمانده انتظامی استان فارس تصریح کرد: در همسایگی ما کشوری وجود دارد که بالای 90 درصد مواد مخدر را تولید می کند و این در حالی است که هنوز نتوانسته ایم انسداد مرزها را به طور کامل انجام دهیم.

سردار حبیبی با اشاره به اینکه آسیب های مواد مخدر به دلیل سود آور بودن آن فراگیر است، افزود: تقدیم بالای 3 هزار و 800 شهید بعد از انقلاب اسلامی در سطح کشور و شهدای زیادی در استان فارس در حوزه مبارزه با مواد مخدر نشان دهنده عزم بالای نیروی انتظامی در راستای مقابله با این پدیده شوم است.

وی گفت: در سال جاری تا کنون بالغ بر 16 تن انواع مواد مخدر در استان فارس کشف شده است و سرشاخه های اصلی باندهای توزیع مواد مخدر نیز به صورت ویژه شناسایی و دستگیر شده اند.

فرمانده انتظامی استان فارس افزود: سودجویان در فضای مجازی نیز اقدام به تبلیغ و آموزش مواد مخدر صنعتی می کنند که اثرات نامطلوبی در جامعه خواهد داشت که البته در این زمینه پلیس فتا اقدامات خوبی را انجام داده است.

سردار حبیبی در پایان تأکید کرد: نیروی انتظامی و دستگاه هایی که در این مسیر مبارزه می کنند باید به بهترین تجهیزات روز مجهز باشند تا بتوانند به خوبی با این پدیده شوم و قاچاقچیان مواد مخدر برخورد کنند.

برداشت غیرمجاز از حساب شهروند شیرازی

رئیس پلیس فتا استان از شناسایی و دستگیری عامل برداشت غیرمجاز به مبلغ یک میلیارد و 800 میلیون ریال از حساب یک شهروند شیرازی خبر داد.

حشمت سلیمانی اظهار داشت: در پی وصول شکایت مردی 45 ساله مبنی بر برداشت غیر مجاز مبلغ یک میلیارد و 800 میلیون ریال از حساب بانکی‌اش در شهر شیراز، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرارگرفت.

وی افزود: در بررسی‌های اولیه انجام شده بر روی پرونده مشخص شد که عامل برداشت غیرمجاز، به اصل کارت بانکی شاکی دسترسی داشته و به صورت اینترنتی در طول شش ماه خرید‌هایی را انجام داده است.

رئیس پلیس فتا استان فارس با بیان اینکه ضمن تکمیل تحقیقات فنی و اطلاعاتی متهم 25 ساله شناسایی و دستگیر شد، تصریح کرد: متهم در اعترافاتش بیان کرد که مدتی پیش به عنوان نیروی کار در منزل وارد خانه شاکی شده و با ترفندی اقدام به برداشت کارت بانکی و سپس برداشت‌های غیر مجاز از حساب وی کرده است.

سلیمانی با توصیه به شهروندان در خصوص حفظ اطلاعات شخصی و مالی خود، گفت: از اعتماد بی جا به افراد بپرهیزند و اطلاعات بانکی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند و در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارش‌های مردمی و یا با شماره تلفن 096380 اطلاع دهند.

کشف کالای قاچاق میلیاردی در لارستان

فرمانده انتظامی لارستان از توقیف دو دستگاه اتوبوس وکشف انواع کالای قاچاق به ارزش4 میلیارد و 500 میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

داود امجدی بیان کرد: ماموران پلیس آگاهی این شهرستان در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز، هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به دو دستگاه اتوبوس مشکوک و آن ها را متوقف کردند.

وی افزود: ماموران در بازرسی از این خودروها 2 هزار و 202 ثوب انواع پوشاک و مقادیری لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق و فاقد مدارک قانونی کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان با اشاره به اینکه ارزش اموال مکشوفه برابر نظر کارشناسان، 4 میلیارد و 500 میلیون ریال برآورد شده است، افزود: در این خصوص دو متهم دستگیر و تحویل مرجع قضائی شد.

دستگیری پدری که دستانش به خون پسرش آلوده شد

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان از دستگیری مردی میانسال در شهرستان فسا خبر داد که شب گذشته در مشاجره خانوادگی، پسر 29 ساله خود را به قتل رسانده بود.

کاووس محمدی در تشریح این خبر اظهار داشت: شب گذشته با اعلام مرکز فوریتهای پلیسی 110 مبنی بر درگیری خانوادگی در یکی از روستاهای شهرستان فسا، بلافاصله ماموران انتظامی به محل مورد نظر اعزام شدند.

وی افزود: در تحقیقات تکمیلی مشخص شد پسری 29 ساله به دلایل مشکلات شخصی و خانوادگی با پدر 56 ساله خود که دچار بیماری روحی و روانی بوده است درگیر، که این درگیری باعث مجروح شدن پسر با ضربات چاقوی پدر شده و ضارب نیز پس از ارتکاب جرم سریعا از محل متواری شده است.

این مقام انتظامی با بیان اینکه مجروح سریعا به مرکز درمانی انتقال ولی در مسیر به علت شدت جراحات وارده فوت کرد، گفت: ماموران انتظامی با اقدامات فنی و پلیسی موفق شدند صبح امروز، متهم متواری را شناسایی و دستگیر کنند.

محمدی با بیان اینکه در این خصوص پرونده ای تشکیل و تحت پیگیری است، خاطر نشان کرد: آموزش مهارت های زندگی و اندکی تحمل، تدبیر و گذشت از بروز چنین حوادثی پیشگیری خواهد کرد.

انتهای پیام/ن

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول