اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

رشته کبدی باید همگانی شود

رئیس فدراسیون کبدی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه همدان یکی از استان های فعال کشور در رشته ورزشی کبدی است و پتانسیل‌های بسیار بالایی دارد گفت: توسعه همگانی شدن رشته کبدی یکی از راهبردهای مهم فدراسیون است.

رشته کبدی باید همگانی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، پیش از ظهر امروز مجمع سالانه هیئت کبدی استان همدان با حضور رئیس فدراسیون جهانی کبدی  و مسئولان کشوری و استانی در همدان برگزار شد.

رئیس فدراسیون کبدی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه همدان یکی از استان های فعال کشور در رشته ورزشی کبدی است و پتانسیل‌های بسیار بالایی دارد افزود: توسعه همگانی شدن رشته کبدی یکی از راهبردهای مهم فدراسیون است.

عباس اورسجی با اشاره به اینکه همدان یکی از ۱۴ استان کشور در این راه بوده و دیگر استان‌ها هم در این راه وارد خواهند شد، به عناوین کسب شده توسط کبدی‌کاران در چند سال اخیر در مسابقات بین المللی و جهانی پرداخت و گفت: تثبیت عنوان نایب قهرمانی در ادوار گذشته یکی از اهداف فدراسیون بود.

وی گفت: در جاکارتا نشان دادیم از این عنوان فراتر رفتیم، پس از آن هدف ما تثبیت عنوان قهرمانی در مسابقات بود که ما ورزشکاران ملی و قهرمان در آسیا و جهان از استان همدان داشته‌ایم.

رئیس فدراسیون کبدی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اهمیت دوره‌های آموزشی تصریح کرد: باید در هر استان از چهار مربی مجرب(دو مربی خانم و دو مربی آقا) بهره‌مند باشیم که متاسفانه به علت شرایط بیماری کرونا در طی این مدت در مباحث آموزشی عملکرد خوبی ثبت نکرده‌ایم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان در ادامه با تمجید از عملکرد هیئت کبدی استان همدان اظهار کرد: جوانانی که به سمت کبدی می‌آیند و به عنوان یک شغل در آن فعالیت می‌کنند و افتخارآفرینی می‌کنند به عنوان برندهای ورزش استان شناخته خواهند شد و بسیار جای تشکر دارد.

حمید سیفی با اشاره به تفاهم نامه همکاری هیئت کبدی و داشنگاه بوعلی سینا افزود: ارتباط هیئت کبدی استان با دانشگاه‌های همدان فعالیت مثبتی است و امیدوارم چندین مقاله و خروجی از این کارها بیرون بیاید.

رئیس هیئت کبدی استان همدان نیز با بیان اینکه این هیئت برنامه مدون چهارساله ای را از ابتدای شروع فعالیت خود تدوین کرده بود که راهبرد هیئت در آن گنجانده شده است ادامه داد: شیوع کرونا منجر به تعطیلی بسیاری از فعالیت‌های ورزشی در سطح کشور شد.

سید مصطفی موسوی گفت: هیئت کبدی با برنامه‌ریزی و اتخاذ تدابیر لازم و استفاده از تجربیات مربیان مجرب، با ارائه برنامه‌های تمرین در خانه و نیز برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی به صورت مجازی، موجب حفظ آمادگی ورزشکاران این رشته مفرح در دوران کرونا شد.

وی با اشاره به فعالیت‌ها و پیگیری‌های حوزه عمرانی هیئت در سطح استان بیان کرد: ساخت خانه‌های کبدی در تویسرکان، کبودراهنگ و زمین ساحلی امزاجرد و درگزین در دستور کار قرار گرفته که به زودی در مرحله بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

رئیس هیئت کبدی استان همدان با اشاره به اینکه در یک سال گذشته دو نفر از استان همدان  به اردوی تیم ملی ساحلی دعوت شده‌اند، افزود: برگزاری مسابقات کبدی ساحلی بین تیم های همدان و تویسرکان در امزاجرد و بهره‌برداری از زمین ساحلی کبدی در روستای امزاجرد از دیگر برنامه‌های هیئت کبدی استان همدان برای تقویت این رشته ورزشی در استان است.

انتهای پیام/ 3140/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول