اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

کارگاه چرم‌دوزی در نقاط آسیب‌پذیر گنبدکاووس برگزار شد

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان گنبدکاووس گفت:در هفته مبارزه با موادمخدر و در راستای توانمندسازی مردم آسیب‌دیده در محلات «طرح شهید شوشتری» کارگاه چرم‌دوزی آغاز شد.

کارگاه چرم‌دوزی در نقاط آسیب‌پذیر گنبدکاووس برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، مریم آق‌آتابای ظهر امروز در مراسم برگزاری کارگاه چرم‌دوزی در محله «اسلام‌آباد» امامزاده یحیی بن زید (ع) اظهار کرد: به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر و در راستای پیشگیری از جرایم و کاهش آسیب‌های اجتماعی در محلات آسیب‌پذیر و پرخطر کارگاه مهارت‌آموزی در نقاط آسیب‌پذیر (طرح شهید شوشتری) در محلات «بدلجه»، «سیدآباد»، «اسلام آباد» و «گدم‌آباد» برگزار می‌شود.
وی تصریح کرد: با توجه به نیازسنجی‌های انجام شده و علاقه بانوان این کارگاه با آموزش چرم‌دوزی به مدت دو روز خواهد بود که در این دوره کوتاه مدت بانوان نحوه درست کردن کیف پول و جاسوئیچی را آموزش می بینند.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خاطرنشان کرد: با رایزنی‌های انجام شده با هیئت امنا امامزاده یحیی بن زید (ع) قرار است بعد از دوره مهارت آموزی کارگاه تولیدی در محله «اسلام آباد» دایر و افرادی که در این دوره آموزش دیدند به تولید کیف پول و جا سوئیچی بپردازند تا از این طریق اشتغالزایی و منبع درآمدی برای خود داشته باشند.
وی ادامه داد: اغلب افراد شرکت‌کننده در این دوره مددجویان تحت پوشش بهزیستی، کمیته امداد و زنان سرپرست خانوار هستند.
آق اتابای گفت: کارگاه تولیدی زیورآلات‌سنتی ترکمن در قالب طرح پشتیبان در روستای «کاکا» راه‌اندازی شده و هنرمند این رشته بنام خانم کمی در قالب پیشکسوت این رشته صنایع‌دستی به عنوان پشتیبان آمادگی مهارت‌آموزی، آموزش، تولید، بازاریابی و فروش این محصولات را عهده‌دار شده است.
وی بیان کرد: با اجرای طرح پشتیبان در رشته‌های مختلف صنایع‌دستی این امکان برای تمام بانوان و علاقمندان این رشته فراهم خواهد شد و این افراد می‌توانند بعد از آموزش در منزل خود به تولید صنایع‌دستی بپردازند.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان گنبدکاووس ابراز کرد: مزیت طرح پشتیبان این است که تهیه مواد اولیه و فروش محصولات بر عهده هنرمند و پیشکسوت این رشته که اعلام امادگی کرده است و کارآموز بدون دغدغه تهیه مواد اولیه و فروش محصولات خود می‌توانند به تولید بپردازد.
وی ادامه داد: از طرف دیگر پشتیبان در این طرح با دریافت تسهیلات بانکی می‌تواند مواد اولیه مورد نیاز را تهیه و در اختیار کارآموزان قرار دهد.
انتهای پیام/2307

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول