اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

محرومیت‌زدایی از ۶ دهستان محروم خراسان‌جنوبی

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه خراسان‌‌جنوبی گفت: قرارگاه پیشرفت و آبادانی در ۶ دهستان محروم استان اعم از شوسف و میغان نهبندان، درح سربیشه، پترگان زیرکوه، قهستان درمیان و دهستان منتظریه طبس فعال است.

محرومیت‌زدایی از ۶ دهستان محروم خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سردار علی قاسمی ظهر امروز در نشست تبیین نرم‌افزار امامت برای روحانیت مستقر در روستاهای مورد هدف قرارگاه پیشرفت و آبادانی خراسان‌جنوبی، اظهار داشت: این برنامه با هدف توانمندسازی و به کمال رسیدن روحانیت مستقر در روستاها در حال برگزاری است.

وی بیان داشت: اردوگاه‌ها به لحاظ معنوی و دینی محل خودسازی و به لحاظ تربیتی محل تکامل رفتاری هستند لذا می‌توان از آن به‌عنوان یک محفل انسان‌سازی و تکامل یاد کرد که برای پیشرفت کارها مؤثر است.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه اردوها را با همه سختی‌هایی که دارد در مسیر کمال می‌بینیم، افزود: هدف از اردوهای جهادی فقط ساخت‌وساز فیزیکی نیست بلکه ساخت‌وساز درونی است.

مشکلات روستاها حل شدنی است

قاسمی با اشاره به حضور امام روستا و حل مشکلات روستاییان، مطرح کرد: امام روستا علاوه بر مأموریت خود باید در امور اقتصادی، فرهنگی، آموزشی، مدیریتی، محرومیت‌زدایی فعال باشد و همچنین تمامی دستگاه‌ها و ادارات نیز باید با محوریت امام روستا یا منطقه نسبت به رفع مشکلات اقدام کنند.

وی با اشاره به اهمیت و ارزش کار قرارگاه پیشرفت و آبادانی، خاطرنشان کرد: باید شاخص‌ترین مأموریت‌های قرارگاه پیشرفت و آبادانی و نقشه راه آن تبیین شود و همچنین ضعف‌هایی که در مأموریت‌های گذشته وجود داشته شناسایی و تبدیل به فرصت شود.

فعالیت قرارگاه پیشرفت و آبادانی در ۵ عرصه

«مهدی هنری» جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه خراسان‌‌جنوبی نیز گفت: قرارگاه پیشرفت و آبادانی در ۶ دهستان محروم استان اعم از شوسف و میغان نهبندان، درح سربیشه، پترگان زیرکوه، قهستان درمیان و دهستان منتظریه طبس فعال است.

وی با بیان اینکه این قرارگاه در پنج عرصه عمرانی، اشتغال، سلامت، فرهنگ و تعلیم و تربیت فعال است، تبیین کرد: هدف اصلی قرارگاه توانمندسازی مردم است تا بتوانند خودشان زمینه پیشرفت و آبادی روستا را رقم بزنند که با حضور امامان روستا محقق خواهد شد.

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه خراسان‌‌جنوبی از استقرار ۲۰ امام روستا در دهستان‌های مورد هدف خبر داد و خاطرنشان کرد: حضور امامان روستا در این مناطق محروم که دارای کمترین امکانات است خود نوعی جهاد در راه خدمت‌رسانی به مردم است.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول