اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

هشدار عضو حزب‌الله به آمریکا و متحدانش: لبنان تسلیم توطئه نخواهد شد

عضو شورای سیاسی حزب‌الله ضمن اشاره به توطئه آمریکا، غرب و برخی کشورهای عربی علیه لبنان گفت، هدف همه اینها تسلیم شدن لبنان است اما رخ نخواهد داد.

هشدار عضو حزب‌الله به آمریکا و متحدانش: لبنان تسلیم توطئه نخواهد شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «محمود القماطی» عضو شورای سیاسی حزب‌الله و وزیر پیشین لبنانی در اظهاراتی درباره ادامه توطئه آمریکا و متحدانش علیه لبنان هشدار داد.

بر اساس گزارش «النشره»، وی گفت: درست است که فساد داخلی زیاد شده و سرقت، غارت و کلاهبرداری دلیل اصلی بحران فعلی است اما این باعث نمی‌شود که فراموش کنیم آمریکا، غرب و کشورهای عربی علیه ما توطئه کردند، ما را محاصره و اموالمان را مصادره کردند، آنها مانع از ورود ارز به کشورمان شدند و با تمام توان ما را محاصره کردند تا تسلیم شویم اما هرگز تسلیم نخواهیم شد.

وی ادامه داد: ما به این دنیا و به (عوامل) فساد در داخل می‌گوییم که لبنان سقوط نخواهد کرد زیرا اگر سقوط کند منافع شما و متحدانتان نیز از هم خواهد پاشید و قبل از آنکه دست شما به مقاومت و سلاح آن و نیز اهداف بی ارزشتان که می‌خواهید با آن لبنان ضعیف باقی بماند، برسد وضعیتی پیش خواهد آمد که عواقب آن غیرقابل تصور است. حزب‌الله لبنان را ضعیف نخواهد گذاشت.  

قماطی در ادامه به انتقاد از برخی در داخل لبنان و عدم همکاری آنها برای تشکیل هر چه زودتر دولت پرداخت و گفت، اولویت باید ملت و مردم باشند نه منافع سیاسی و حزبی.

حزب‌الله در حال تلاش برای آرام کردن اوضاع میان «بعبدا» (کاخ ریاست‌جمهوری) و کاخ «عین التینه» (دفتر مرکزی نبیه بری رئیس پارلمان) از یک سو و جنبش «امل» و جریان آزاد ملی از سوی دیگر است تا شاید بتواند شرایط را برای تشکیل دولت آماده کند.

رئیس پارلمان لبنان اخیرا با انتشار بیانیه‌ای ضمن انتقاد از مواضع رئیس‌جمهور این کشور در قبال تشکیل دولت جدید، درباره فروپاشی کشور هشدار داد. وی گفت، تصریح کرد که تصمیم برای انتخاب نحست‌وزیر مامور تشکیل دولت، خارج از خواست و اراده رئیس جمهور است بلکه این امر، نتیجه تصمیم نمایندگان و قوه مقننه است. نیز، کسی که برای تشکیل دولت رایزنی‌های پارلمانی می‌کند؛طبق ماده ۶۴ قانونی اساسی شخص نخست‌وزیر مکلف است. 

ریاست‌ جمهوری لبنان هم با انتشار بیانیه‌ای در واکنش به انتقادات اخیر رئیس پارلمان این کشور، اینگونه اظهارات را تأسف‌بار توصیف کرد. 

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول