اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

۷۰ مطالبه‌گر پای کار مطالبات مردم اصفهان ایستاده‌اند

دبیر مجمع مطالبه‌گران استان اصفهان گفت: مطالبه‌گران با وجود مشکلات پای کار انقلاب‌، مردم و کشور مانده‌اند.

۷۰ مطالبه‌گر پای کار مطالبات مردم اصفهان  ایستاده‌اند

سید امیر هاشمی‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: حدود یک سال است که با دیگر مطالبه‌گران استان اصفهان همراه با قرارگاه قرب بقیه‌الله همکاری و فعالیت می‌کنیم.

دبیر مجمع مطالبه‌گران استان اصفهان ادامه داد: قرارگاه قرب بقیه‌الله طبق اهدافی که داشت لازم دانست در اصفهان مجمعی ایجاد کند و در همین راستا  با کمک مطالبه‌گران در روز پنجشنبه ۱۰ تیر مراسمی با حضور مطالبه‌گران شهرستان‌های استان اصفهان مثل شاهین‌شهر، بهارستان، دولت‌آباد،  خمینی‌شهر، انارک، میمه، جوشقان و کاشان برگزار شد.

وی بیان کرد: بیش از ۶ ماه است که حدود ۷۰ مطالبه‌گر شناسایی و رصد شده‌اند و در مراسم دعوت شدند و در این مراسم به‌ عنوان دبیر مجمع مطالبه‌گران استان اصفهان انتخاب شدم.

هاشمی‌نژاد درخصوص جلسه برگزار شده توضیح داد: جلسه‌ پنجشنبه شامل ۲ بخش بود؛‌ بخش اول از صبح تا ظهر شامل انتخابات و گفت‌وگوی بین مطالبه‌گران بود و در بخش دوم برخی از مسؤولان اصفهان حضور داشتند؛ برخی  مسؤولان دیگر را نیز دعوت کردیم و به علت جلساتی که داشتند حضور پیدا نکردند.

دبیر مجمع مطالبه‌گران استان اصفهان درباره اهداف قرارگاه بقیه‌الله تصریح کرد: اهدافی که قرارگاه قرب بقیه‌الله دارد این است که از مطالبه‌گران حمایت رسانه‌ای، مشاوره‌ای و حقوقی انجام دهد زیرا امروزه چالش‌های زیادی برای مطالبه‌گران ایجاد شده است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه‌ها و درخواست‌های رهبر معظم انقلاب این بوده که از مطالبه‌گران حمایت کنند و نگذارند مفسدین برای مطالبه‌گران و عدالت‌خواهان مشکلی ایجاد کنند و یا پرونده‌سازی کنند.

هاشمی‌نژاد درخصوص فعالیت قرارگاه بقیه‌الله گفت: این قرارگاه مطالبه‌گران استان‌های کشور را شناسایی کرده است و آن‌ها را به نشست ملی و جلسه‌ای در تهران دعوت می‌کند و درون استان‌ها تحقیق می‌کند و مطالبات آن‌ها را دنبال و پشتیبانی می‌کند.

دبیر مجمع مطالبه‌گران استان اصفهان یادآور شد: برخی از مطالبه‌گران که در جلسه دعوت حضور داشتند در قالب درگیری بین مطالبه‌گران و مفسدین و افرادی که ترک فعل داشته‌اند دچار چالش شده بودند زیرا بدون پشتیبان بوده‌اند و در همین راستا نیاز بود دادستان اصفهان را دعوت کنیم تا به صحبت مطالبه‌گران و عدالت‌خواهان گوش دهد.

وی ادامه داد: گاهی اوقات به مطالبه‌گرانی که بدون چشم‌داشت در حال فعالیتند  پیشنهاد رشوه داده می‌شود اما آن‌ها به این موضوعات توجهی ندارند و هدف‌شان پیشگیری از مفاسد و ترک فعل و مسائلی است که امروزه با آن‌ها مواجهیم و بدنبال این هستند که این اتفاقات رخ ندهد و اهداف انقلابی خودشان را دنبال می‌کنند.

هاشمی‌نژاد اعلام کرد: در جلسه‌ای که با دادستان برگزار شد برخی از مطالبه‌گران به‌ صورت خصوصی اطلاع دادند که در همان جلسه با شماره‌‌های نامشخص با آن‌ها تماس گرفته شده و برایشان جنگ روانی ایجاد کردند؛ پیگیریم که  این مشکلات برای مطالبه‌گران کم‌تر پیش بیاید و در آینده اصلا به وجود نیاید چرا که تمام پیشنهادات توسط مطالبه‌گران رد می‌شود و آن‌ها پای کار انقلاب‌، مردم و کشور مانده‌اند.

دبیر مجمع مطالبه‌گران استان اصفهان ادامه داد: هدفی که قصد دنبال کردن آن را داریم این است که یک انسجام و نظم‌دهی بین افرادی که مطالبه‌گری می‌کنند و حدود ۶۰-۷۰ نفر هستند ایجاد کنیم؛ چرا که در گذشته به‌صورت فردی و جزیره‌ای مطالبه‌گری می‌شده و دنبالیم که مطالباتی که در اولویت قرار دارد پیگیری شود و به آن‌ها کمک شود و یا واحدهای مختلفی برای مطالبه‌گران ایجاد شود تا موازی کاری انجام نشود و نظمی به مطالبه‌گری استان اصفهان بدهیم.

وی تصریح کرد:‌ حوزه‌های بیان شده شامل موضوعات پیگیری آب، حاشیه شهر، کارگران، فساد اداری، حقوق بانوان و اتباع خارجه و دیگر بخش‌هایی است که اعضا در آن دغدغه دارند و برای این واحدها هر شخصی که تخصص بیش‌تری دارد و شایسته‌تر است  انتخاب می‌شود و دیگر افراد نیز که در همان مسیر مشغول مطالبه‌گری هستند در آن حوزه قرار می‌گیرند تا موازی‌کاری نشود و باهم در یک تیم و موضوع همکاری کنند و مجمع و قرارگاه نیز پشتیبانی‌هایی که نیاز است را انجام می‌دهند.

هاشمی‌نژاد درباره دیگر اهداف مجمع مطالبه‌گران توضیح داد: از دیگر اهداف‌مان ایجاد گفتمان‌های بیش‌تر مثل جلسه پنجشنبه است تا مردم، فعالین رسانه و مطالبه‌گران حضور پیدا کنند؛ از موضوعات دیگر که پیگیر آن هستیم این است که حمایت‌های رسانه‌ای،‌ حقوقی، آموزشی و  پیگیری تخصصی مطالبات صورت بگیرد.

دبیر مجمع مطالبه‌گران استان اصفهان یادآور شد: هدف دیگر، فرهنگ‌سازی مطالبه‌گری در جامعه است زیرا امروزه با کمبود مطالبه‌گر مواجه هستیم و بدنبال این هستیم که تیم مجمع مطالبه‌گران در تمام شهرستان‌های اصفهان حضور پیدا کند تا به دنبال نظم و تسهیل‌گری مطالبه‌گران باشیم.

وی در انتها افزود: کل هدف ما این است که از فساد و ترک فعل‌هایی که با آن مواجه هستیم و باعث اختلال در مدیریت شهری است جلوگیری کنیم و امیدواریم رسانه‌ها، صداوسیما و مسؤولان همراهمان باشند تا از آن‌ها استفاده کنیم زیرا تمام افرادی که در حال فعالیت‌ هستند بدون چشم‌داشت و حقوق در حال فعالیتند و قصد داریم مطالبه‌گران بیش‌تری را در حوزه‌های مختلف وارد کنیم و با کار تشکیلاتی به اهداف‌مان برسیم.

انتهای پیام/۶۳۱۲۵/ص۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول