اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

درخواست مجلس از دولت جدید: ورزش در کشور باید به‌صورت ساختاری تغییر کند

رئیس کمیته تربیت بدنی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: تغییر ساختاری در حوزه ورزش کشور از درخواست‌های کمیته ورزش مجلس است که در دولت جدید از مطالبات این کمیسیون و کمیته ورزش است.

درخواست مجلس از دولت جدید: ورزش در کشور باید به‌صورت ساختاری تغییر کند

به گزارش خبرگزاری فارس از بردسکن، احمد راستینه هفشجانی امروز در سفر به بردسکن در بازدید از استادیوم ورزشی شهید اسماعیلی بردسکن و در جلسه با مسؤولان اداره ورزش و جوانان و آموزش‌وپرورش این شهرستان گفت: ساخت پیست دوومیدانی استادیوم ورزشی شهید اسماعیلی و استخر سرپوشیده آموزش‌وپرورش بردسکن از برنامه‌های دارای اولویت در این سفر است.

رئیس کمیته تربیت بدنی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: در حال حاضر ارائه خدمات ورزشی به علاقمندان گران است بنابراین این احتمال وجود دارد که تعداد ورزشکاران ما کمتر از خدمات ورزشی استفاده کنند، به همین خاطر خدمات ورزشی در کشور باید ارزان در اختیار ورزشکار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه  اقدامات کمیسیون فرهنگی به‌صورت زیربنایی دنبال می‌‌شود، به هدف سفر کمیسیون فرهنگی به شهرستان‌های منطقه ترشیز پرداخت و بیان کرد:  ساخت اماکن ورزشی می‌طلبد که ورزشکار قهرمان تربیت کنیم، بنابراین در طرح این کمیسیون حمایت از ورزشکاران و توسعه ورزش قهرمانی در کشور دیگر خواسته ماست که در صحن مجلس بررسی می‌شود.

راستینه هفشجانی توجه به ورزش دانش‌آموزی را ضروری دانست و افزود: ورزش دانش‌آموزی پشتوانه ورزش در سطوح آزاد است، بنابراین شروع ورزش قهرمانی از دل دانش‌آموزان برمی‌خیزد.

رئیس کمیته تربیت بدنی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی رسیدگی جدی به حوزه ورزش را ضروری دانست و گفت: تغییر ساختاری در حوزه ورزش کشور از درخواست‌های کمیته ورزش مجلس است که در دولت جدید از مطالبات این کمیسیون و کمیته ورزش است.

وی با بیان اینکه توسعه ورزش همگانی و ارزان شدن آن از برنامه‌های حمایت از ورزشکاران است، متذکر شد: تأمین بودجه ساخت پیست دوومیدانی واستخر ورزشی آموزش‌وپرورش بردسکن پیگیری می‌شود.

رئیس اداره ورزش و جوانان بردسکن نیز در این جلسه خدمات ورزشی در این شهرستان را برشمرد و با اشاره به موضوع قهرمان‌پروری، بردسکن را در رشته‌های دوومیدانی، فوتبال، والیبال، دوچرخه‌سواری، کشتی و ورزش پهلوانی دارای جایگاه ویژه در استان و حتی در کشور دانست و از قهرمانی محمدرضا محمدی در دوی نیمه استقامت و استقامت در دهه اخیر در کشور و آسیا گفت.

محمد دانشور ثانی تعداد ورزشکار این شهرستان را بیش از پنج هرار نفر نام برد و افزود: بردسکن امکانات و تجهیزات بیشتری را در عرصه ورزش نیاز دارد.

همچنین حمید اسلامی، معاون اداری و مالی آموزش‌وپرورش بردسکن نیز در این جلسه از نیمه تمام ماندن پروژه هشت ساله‌ای که در مراسمی کلنگ‌زنی شد و هنوز در حد فوندانسیون مانده است، اظهار گله‌مندی کرد و گفت: با توجه به تعداد دانش‌آموزان بردسکن و دوری روستاهای منطقه تا مرکز شهرستان، ضروری است این پروژه هرچه سریع‌تر تکمیل شود.

همچنین در جلسه‌ای دیگر راستینه و هیأت همراه که از سوی مسؤولان دفتر نماینده شهرستان همراهی می‌شدند، با حجت الاسلام امینی، امام جمعه بردسکن دیدار و گفت‌وگو کردند.

 در این دیدار گزارش فرهنگی ورزشی شهرستان توسط امام جمعه بردسکن بیان شد.

امینی، توجه به وضعیت فرهنگی در بعد کتابخوانی، هنر، ورزش و جوانان و نیز ترویج فرهنگ و سبک زندگی اسلامی را مورد تأکید قرار داد.

وی از اقدامات حجت الاسلام جواد نیک‌بین نماینده مردم شهرستان‌های کاشمر، بردسکن و خلیل‌آباد در مجلس شورای اسلامی تقدیر کرد.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول