اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

اکران پروپگاندای چینی «1921» در آمریکا و انگلیس

ورایتی اعلام کرد: فیلم پروپگاندای چینی(تبلیغاتی) «1921» در ایالات متحده و انگلیس اکران می شود.

اکران پروپگاندای چینی «1921» در آمریکا و انگلیس

خبرگزاری فارس ـ گروه سینما ـ علیرضا سپهوند: سال ۲۰۱۹ درآمد صنعت فیلمسازی در چین از هالیوود پیشی گرفت و می توان با یقین پیش بینی کرد که چینی‌ها از این به بعد پیشتاز این عرصه باشند. سال ۲۰۲۰ برای هالیوود سال خوبی نبود و در شرایطی که فیلمسازان آمریکایی با محدودیت‌های شدید کرونایی بخش قابل توجهی از درآمد خود را از دست دادند، میزان فروش فیلم‌ در چین سبقت گرفت و آن ها جایگاه نخست صنعت سینمای جهان را از آن خود کردند. برای نخستین‌بار سینمای چین با پیشی‌ گرفتن از هالیوود به عنوان بزرگ‌ترین بازار سینمایی جهان شناخته شد در این میان سینمای چین اوایل سال جاری میلادی برای نخستین‌بار از مجموع فروش سالانه گیشه آمریکا سبقت گرفت. این روند به دنبال توسعه همه جانبه چین از صنایع خرد و کلان گرفته تا علم و فناوری و هوا و فضا و تا خبر اخیر مبنی بر تاسیس ایستگاه بین المللی فضایی چین در مدار زمین، آب پاکی را روی دست آمریکا ریخت. حالا بیشتر از هر زمان دیگری غرب بر روی تمام فعالیت های پرجمعیت ترین کشور دنیا متمرکز شده و در حال ورود به حالتی هیستریک است.

به نقل از ورایتی، در روزهای جشن ملی، فیلم پروپگاندای چینی(تبلیغاتی) «۱۹۲۱» در ایالات متحده و انگلیس اکران می شود.

«۱۹۲۱» فیلم تبلیغاتی چین با بودجه کلان برای پخش در کشورهای انگلیسی زبان از جمله آمریکا و انگلیس برنامه ریزی شد.

این فیلم از پنجشنبه به عنوان بخشی از جشن های صدمین سالگرد تاسیس حزب کمونیست چین از اکران عمومی گسترده ای در سرزمین اصلی چین برخوردار شد. این پروژه عظیم سینمایی توسط «Tencent Pictures» پشتیبانی و به کارگردانی مشترک «هوانگ جیانکسین» و «ژنگ داشنگ» ساخته شده است.

فروش حقوق بین الملل توسط «Media Asia» مستقر در هنگ کنگ انجام می شود و امور تجاری آن در پایان هفته نمایش آنلاین قبل از رویداد سینمایی جشنواره کن تأیید شد. این شرکت مجوز پخش «۱۹۲۱» را برای سینمای هوشمند آمریکای شمالی، «Trinity Filmed Entertainment» برای انگلیس و خاورمیانه، «Purple Plan» برای استرالیا و نیوزیلند و «Clover Films» برای سنگاپور  صادر کرد.

«Smart Cinema»(سینمای هوشمند) یک شرکت فناوری متعلق به چین است که به نوعی در توزیع دستگاه های تلفن همراه که آن را به عنوان انتشار «اکران آنلاین» توصیف می کند، تخصص دارد. دقیقاً مانند اکران در سینماها، بلیط نمایش یک بار نمایش را که در پنجره انحصاری نمایش سالنی اتفاق می افتد، قبل از پخش آنلاین، سرگرمی خانگی و پخش ویدیو به فروش می رساند. درآمد به طور معمول در پنجره اکران سالنی طبقه بندی می شود.

با پشتیبانی جک گائو، مدیر سابق «مایکروسافت»، «فاکس قرن ۲۱» و «فاکس سینما واندا»، «Smart Cinema»(سینمای هوشمند) این نوع اکران را در چین آغاز کرد اما متعاقباً فعالیت خود را به بازارهای بین المللی از جمله آمریکا، اسپانیا و ایتالیا گسترش داده است.

«۱۹۲۱» در سالن های نمایش چینی در دو روز اول اکران خود به راحتی در رتبه نخست جدول باکس آفیس(گیشه) قرار گرفت. در روز پنجشنبه ۸۱.۶ میلیون یوان (۱۲.۶ میلیون دلار) و ۴۳۳.۶ میلیون یوان (۶.۷۴ میلیون دلار) درآمد کسب کرد. اما با در نظر گرفتن اکران پیش نمایش گسترده پرداخت شده، در حال حاضر مجموعاً ۲۰۹ میلیون یوان (۳۲.۱ میلیون دلار) درآمد داشته است.

این فیلم ماه گذشته به عنوان فیلم مراسم افتتاحیه جشنواره بین المللی فیلم شانگهای اولین نمایش جهانی خود را داشت. نمایش این فیلم در چین انتقاداتی خفیف به دنبال داشت و احساسات ملی گرایانه را در مورد موضوعات انتخاباتی برانگیخت. این پروژه جمع کثیری از مشاهیر جوان را برای بازگویی و روایت وقایع ۱۰۰ سال پیش چین به خدمت گرفته است و به تصویر کشیدن شخصیت های بزرگ چین همچون مائو تسه تونگ با بازتابی گسترده مواجه بوده است.

«Media Asia» دارای فیلم های زیاد چینی و هنگ کنگی برای فروش است اما به دلیل محدودیت های ویروس کرونا، امسال در بازار فروش فیلم جشنواره فیلم کن حضور نخواهد داشت. نمایش های آنلاین این امکان را برای مجوز سایر عناوین نیز فراهم کرده است.

فیلم «افسانه کرکسهای قهرمان» یک درام هنرهای رزمی برای اکران در ژاپن و کره جنوبی به شرکت فیلمسازی «My Way» فروخته شد.

درام ماجراجویی «خدای جنگ۲»(God of War 2) توسط شرکت «A2 Distribuidora de Filmes» مستقر در برزیل برای اکران در آمریکای لاتین خریداری شد.

سینمای چین در کنار سینمای هنگ کنگ و سینمای تایوان یکی از سه حوزه تاریخی سینمای چینی‌زبان است. سینما در سال ۱۸۹۶ به چین معرفی شد و اولین فیلم چینی، نبرد دینگ‌جون‌شان، در سال ۱۹۰۵ با به وجود آمدن صنعت فیلم‌سازی، که در دهه اول سینمای چین در شانگهای مستقر بود، ساخته شد.

اولین فیلم ناطق، دختر سینگ-سانگ در ۱۹۳۱ و با استفاده از تکنولوژی ضبط صدا روی صفحه ساخته شد. دهه ۱۹۳۰ که اولین دوره طلایی این سینماست، شاهد شکل‌گیری جنبش چپ سینمایی است و از خلال فیلم‌های ساخته شده در این دوران می‌توان اختلاف موجود میان ملی‌گرایان و کمونیست‌ها را مشاهده کرد.

پس از جنگ دوم چین و ژاپن و اشغال شانگهای توسط ژاپن، با مهاجرت فیلم‌سازان به هنگ کنگ، چونگ‌کینگ و مکان‌های دیگر، صنعت فیلم‌سازی شهر به شدت محدود شد و در نتیجه، فیلم‌سازان باقی‌مانده در شهر، با توجه به امتیاز شهر خارجی، دوره «جزیره انفرادی» را در شانگهای شکل دادند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول