اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

صلح و سازش با تمسک به فرهنگ اهل بیت(ع) تحقق می‌یابد

رئیس‌کل دادگستری استان فارس با اشاره به این که دغدغه قوه قضائیه، ترویج فرهنگ صلح و سازش و کاهش اطاله دادرسی است، گفت: نامگذاری ستاد صبر برگرفته از صلح، بخشش و رضایت است و مهمترین روش تحقق این مهم در جامعه پایبندی به تعالیم اسلام، قرآن و مکتب اهل (بیت علیهم) السلام است.

صلح و سازش با تمسک به فرهنگ اهل بیت(ع) تحقق می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حجت الاسلام سیدکاظم موسوی در نخستین جلسه ستاد صبر در دادگستری استان فارس با تشریح اهداف این ستاد اظهار داشت: اعتلای فرهنگ صلح و سازش و نهادینه کردن فرهنگ گذشت و بخشش از  وظایف ستاد صبر است که  می بایست با برنامه ریزی دقیق و هدفنمند ، آن را وارد بستر زندگی مردم کند.

وی ادامه داد : همه باید تلاش کنیم تا هر خصومتی ابتدا به ساکن وارد دستگاه قضایی نشود و سعی شود با استفاده از ظرفیت ائمه جماعات ، ریش سفیدان معتمدان محلی حل و فصل گردد.

رئیس کل دادگستری استان با اعلام اینکه استان فارس در 7 سال متوالی موفق به کسب رتبه برتر کشوری در جهت مصالحه پرونده های قتل شده است خاطرنشان کرد : از ابتدای سال جدید تاکنون با تلاش اعضا و کارکنان شورای حل اختلاف در 30 فقره پرونده قتل منجر به اخذ رضایت از خانواده های اولیا دم گردیده است.

وی از حاضرین در جلسه  خواست تجارب و پیشنهادهای ارزنده خود را به صورت مکتوب ارائه دهند تا بتوان با استفاده از این ظرفیت ارزشمند شاخص های عملکردی را بهتر و بیشتر از قبل بهبود بخشید.

رئیس کل دادگستری از همه دستگاهای اجرایی مرتبط به ویژه نهادهای اجتماعی و فرهنگی خواست با استفاده از روحیه انقلابی و جهادی و تلاش مضاعف قدمهای موثری در ترویج فرهنگ صلح و سازش استان بردارند.

انتهای پیام/ س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول