اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

فضاسازی رسانه‌ای و اصرار بر گزینه خاص برای حضور در کابینه مردود است/ ملاک مجلس کارآمدی وزرا و برنامه‌هاست

نماینده الیگودرز در مجلس با تاکید بر اینکه تعیین معیارها و شاخص‌ها از سوی افراد به آیت الله رئیسی نباید با اصرار بر گزینه خاصی باشد و عده‌ای بدنبال فضاسازی رسانه‌ای به منظور فشار به رئیس‌جمهور منتخب باشند گفت: پیشنهادات فقط باید برای افزایش کارآمدی‌ها باشد.

فضاسازی رسانه‌ای و اصرار بر گزینه خاص برای حضور در کابینه مردود است/ ملاک مجلس کارآمدی وزرا و برنامه‌هاست

محمد خدابخشی نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی و کاری کابینه آیت‌الله رئیسی درباره رأی اعتماد به وزیران دولت سیزدهم اظهار داشت: سه فراکسیون تخصصی و اثرگذار در مجلس شورای اسلامی شامل فراکسیون متوازن کشور، فراکسیون هم‌اندیشی پارلمانی و فراکسیون مرزنشینان جلسات مشترکی را در این باره برگزار کردند و مقرر شد برای رأی‌آوری به وزیران، مجموعه‌ای از شاخص‌ها و معیارها استحصال شود که مورد تأکید و توافق این فراکسیون‌ها قرار گرفت. 

وی افزود: قرار شد این فراکسیون‌ها بر مبنای این معیارها و شاخص‌ها پیشنهاداتی به رئیس‌جمهور منتخب بدهند که البته این پیشنهادات به هیچ‌وجه مصداقی نیست، زیرا وزرایی که به مجلس پیشنهاد می‌شوند باید رأی اعتماد پارلمان را اخذ کنند و نمایندگان مجلس قبل از معرفی وزرا، به آیت‌الله رئیسی این معیارها و شاخص‌ها را پیشنهاد دادند تا ایشان آنها را مورد توجه قرار دهد تا افرادی قوی، متخصص و متعهد به مجلس معرفی کنند. 

نماینده مردم الیگودرز تصریح کرد: سه فراکسیون توسعه متوازن کشور، هم‌اندیشی پارلمانی و مرزنشینان در تعیین معیارها و شاخص‌ها هیچ اصراری بر گزینه خاصی ندارند و دنبال فضاسازی رسانه‌ای به منظور فشار به رئیس‌جمهور نیستند و صرفاً این پیشنهادات کمک‌کننده به آیت‌الله رئیسی برای معرفی افرادی کارآمد جهت رفع سریع‌تر مشکلات است. 

خدابخشی گفت: یکسری شاخص‌ها و معیارها را برای معرفی وزرا به مجلس از سوی سه فراکسیون مذکور استحصال شده است که تمامی این معیارها و شاخص‌ها مبتنی بر یکسری مطالعات کارشناسی است. 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خاطرنشان کرد: رئیس‌جمهور اخیراً از بخش‌های مختلف کشور درخواست کرده تا گزینه‌های پیشنهادی‌شان را به دولت سیزدهم جهت تصدی پست‌های وزارت و اداره‌کلی اعلام کنند، ولی فراکسیون توسعه متوازن کشور، فراکسیون هم‌اندیشی پارلمانی و فراکسیون مرزنشینان به جای معرفی مصادیق، معیارها و شاخص‌ها را به دولت آیت‌الله رئیسی اعلام کرده‌اند تا هیچ‌گونه شائبه سهم‌خواهی وجود نداشته باشد، لذا می‌کوشیم با این کار از انتخاب‌های سلیقه‌ای جلوگیری کرده و کارآمدی، سوابق افراد، برنامه‌ها، نوع نگاه به کشور و داشتن روحیه جهادی را از سوی افراد پیشنهادشده مدنظر قرار دهیم. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول