اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

کاهش 84 درصدی بارش‌های بهاره در چهارمحال و بختیاری/ هوا تا پایان هفته گرم‌تر می‌شود

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: امسال میانگین بارش بهاره استان، 21 میلی‌متر بوده در حالی که متوسط بارش بلندمدت فصل بهار در چهارمحال و بختیاری 135 میلی‌متر است.

کاهش 84 درصدی بارش‌های بهاره در چهارمحال و بختیاری/ هوا تا پایان هفته گرم‌تر می‌شود

معصومه نوروزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: میانگین بارش سال زراعی امسال تا امروز 12 تیرماه در چهارمحال و بختیاری 385 میلی‌متر است که نسبت به میانگین بلندمدت حدود 40 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: امسال میانگین بارش بهاره استان، 21 میلی‌متر بود در حالی که متوسط بارش بلندمدت فصل بهار استان 135 میلی‌متر است.

احتمال افزایش سرعت باد و خیزش گردوخاک از اواسط هفته

وی افزود: در بهار امسال 114 میلی‌متر کمبود بارش داشتیم و به عبارتی دیگر نسبت به میانگین بلندمدت 30 ساله بارش‌های بهاری 84 درصد کاهش بارش داریم.

نوروزی با بیان اینکه امروز و فردا آسمان استان صاف تا قسمتی ابری گاهی همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود، اضافه کرد: برای روزهای دوشنبه تا پایان هفته افزایش سرعت باد در ساعات بعدازظهر و احتمال خیزش گردوخاک به صورت محلی دور از انتظار نیست.

شهرکرد خنک‌ترین مرکز استان کشور

وی گفت: در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه دمای هوا در حد بیار کمی کاهش پیدا می‌کند و از روز چهارشنبه تا پایان هفته دما روند افزایشی خواهد داشت.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: صبح امروز شهرکرد با مثبت 10 درجه خنک‌ترین مرکز استان کشور بوده است.

انتهای پیام/68024

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول