اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

جولان بی‌امان آتش بر عرصه‌های منابع طبیعی استان فارس

تلاش نیروهای منابع طبیعی و مردمی برای مهار و کنترل آتش در ارتفاعات سعادت آباد مرودشت همچنان ادامه دارد.

جولان بی‌امان آتش بر عرصه‌های منابع طبیعی استان فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس گفت: این حریق از روز گذشته 11 تیرماه در ارتفاعات منطقه سعادت آباد شوشتری واقع در مرز شهرستان های مرودشت،ارسنجان و پاسارگاد آغاز شد.

عبدالحسن صمدنژاد با اشاره به اعزام سریع نیروهای امدادی یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان مرودشت به این منطقه افزود: با توجه به گستردگی این حریق، دمای بسیار بالای هوا و سرعت پیشروی آن به سمت نقاط دیگر شهرستان عملیات کنترل حریق با سختی مواجه شده که با مدیریت نیروهای عملیاتی، تلاش بی وقفه و طاقت فرسا این آتش سوزی سرانجام ساعت 12 دیشب تحت کنترل نیروهای امدادی منابع طبیعی قرار گرفت و مهار شد.

صمدنژاد افزود: این آتش سوزی مجددا از ساعت 5 صبح امروز شعله ور شده و درحال پیشروی به سمت دیگر مناطق جنگلی است اما هنوز آمار قطعی از میزان خسارت های این آتش سوزی گزارش نشده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس با اشاره به پیگیریهای انجام گرفته جهت هلی برد نیروهای امدادی به ارتفاعات گفت: از امروز صبح جهت هلی برد نیروها یک دستگاه بالگرد از  استان اصفهان به این منطقه اعزام و استقرار یافته است.

وی اظهار داشت: در حال حاضر نیز عملیات پشتیبانی برای خاموش کردن آتش سوزی آغاز شده و تیم های عملیاتی در تلاش برای انتقال و جابجایی نیروهای هنگ امداد طبیعت و گروههای مردمی از سه شهرستان پاسارگاد و مرودشت و ارسنجان هستند که با انتقال نیرو، امکانات و تجهیزات مورد نیاز انتظار می‌رود به زودی آتش کنترل و مهار شود.

صمدنژاد ضمن درخواست همکاری از دستگاهها و مردم در کنترل و مهار این آتش سوزی گفت: همکاری و تعامل مردم موجب حفظ و صیانت بیش از پیش عرصه های جنگلی و مرتعی خواهد شد. لازم به ذکر است: شهرستان مرودشت در فاصله ۴۵ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول