اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تیراندازی به منزل سناتور ایالتی دموکرات آمریکا پس از لغو سخنرانی ترامپ

در پی لغو سخنرانی رئیس جمهور سابق آمریکا در ایالت آلاباما، مزنل یک سناتور ایالتی دموکرات هدف تیراندازی افراد ناشناس قرار گرفت.

تیراندازی به منزل سناتور ایالتی دموکرات آمریکا پس از لغو سخنرانی ترامپ

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌های آمریکایی روز شنبه گزارش کردندافراد ناشناس به منزل «ویوین دیویس فیگورز» سناتور ایالتی آلاباما و عضو حزب دموکرات آمریکا بیست و سه تیر شلیک کرده‌اند.

به نوشته پایگاه خبری «هیل»، یک شاهد عینی این حادثه که روز پنجشنبه به وقت محلی رخ داده است به خبرنگار شبکه «فاکس نیوز» گفت: «صدای شلیک مکرر گلوله را شنیدم و چند ثانیه‌ای روی زمین دراز کشیدم، اما نمی‌دانستم اگر از جایم بلند شوم گلوله یا چیز دیگری از پنجره وارد می‌شود».

این شاهد عینی افزود: «از پنجره‌ها به بیرون نگاه کردم تا ببینم آیا کسی از آنجا عبور می‌کند یا خودرویی را می‌بینم، اما چیزی ندیدم. فقط صدای تیراندازی را می‌شنیدم».

فیگورز که از سال ۱۹۹۷ عضو مجلس سنای ایالتی آلاباما است، هنگام وقوع این حادثه در منزلش حضور نداشت.

سخنگوی پلیس محلی درباره این حادثه گفت: «به‌نظر نمی‌رسد این یک اقدام تصادفی باشد. اما مشخص نیست انگیزه این تیراندازی با مواضع سیاسی این سناتور ارتباطی داشته باشد. هنوز برای فهمیدن این قضیه زود است و تحقیقات پلیس در این‌باره آغاز شده است».

این حادثه تیراندازی در حالی رخ داده است که گردهمایی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا و هوادارانش به مناسبت سالگرد استقلال آمریکا که قرار بود فردا (یکشنبه) در ایالت آلابامای این کشور برگزار شود، به‌خاطر نگرانی‌های سیاسی لغو شد.

«بیل تانِل» مدیر کمیسیون مجموعه پارک یادبود ملی انتخاب شده برای این گردهمایی گفت پس از آنکه حزب جمهوری‌خواه با آن‌ها تماس گرفت، درخصوص تبدیل این رویداد ملی به «رویداد سیاسی حزبی» نگرانی‌هایی ایجاد شد.

او در این‌باره گفت: «پس از اعلام درخواست، با حزب جمهوری‌خواه تماس گرفته شد، سپس آن‌ها با ما تماس گرفتند و مشخص شد قرار است به‌جای مراسمی میهن‌پرستانه برای آن روز، رویدادی سیاسی و حزبی برگزار شود».

هیل نوشت، با این حال «استیو مارشال» دادستان کل ایالت آلاباما، در نامه‌ای تأکید کرده است که این پارک «برای همه احزاب سیاسی و نامزدها، "به صورت برابر" قابل دسترس است».

ترامپ پس از شکست در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته ادعای تقلب در انتخابات را مطرح کرد و شکایاتی را در اکثر ایالات آمریکا مطرح کرد که همگی رد شدند. هواداران ترامپ روز تأیید آرای رقیب دموکرات او در جلسه مشترک کنگره آمریکا به این ساختمان حمله کردند که در نتیجه آن شماری کشته و زخمی شدند.

علاوه بر این، شماری از هواداران ترامپ معتقدند او باید هرچه زودتر به ریاست جمهوری آمریکا بازگردد که موجب نگرانی بسیاری از سیاست‌مداران هردو حزب اصلی این کشور شده است.

 به رغم گذشت بیش از پنج ماه از آغاز ریاست جمهوری جو بایدن، ۵۶ درصد از جمهوری‌خواهان در یک نظرسنجی که ۲۴ و ۲۵ ژوئن (۳ و ۴ تیرماه) انجام شده است، گفته‌اند که او با تقلب در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ دونالد ترامپ را شکست داد.

بسیاری از طرفداران ترامپ در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه «سی‌ان‌ان» که پیش از اولین راهپیمایی تبلیغاتی وی در «اوهایو» که روز شنبه انجام شد، گفتند که کاملاً انتظار دارند وی تا قبل از پایان تابستان به قدرت بازگردد و در عین حال درباره احتمال خشونت سیاسی در آمریکا در صورت عدم تحقق این مسئله هشدار دادند.

گفته می‌شود پس از لغو برنامه گردهمایی ترامپ و هوادارنش در آلاباما، مراسم مشابهی در ایالت فلوریدا، محل سکونت رئیس جمهور سابق آمریکا برگزار شود.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول