اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

رفع تصرف ۴۶ میلیاردی اراضی ملی در مهدی‌شهر

فرمانده انتظامی استان سمنان از رفع تصرف یک‌هزار و ۵۵۲ متر از اراضی ملی به ارزش بیش از ۴۶ میلیارد ریال در منطقه خوش آب و هوای شهرستان مهدی‌شهر خبر داد.

رفع تصرف ۴۶ میلیاردی اراضی ملی در مهدی‌شهر

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سردار عبدالله حسنی عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: مبارزه و مقابله با پدیده زمین‌خواری و تصرف منابع و اراضی ملی از مأموریت‌های ویژه پلیس در کشور است که این مهم با برنامه‌های متعدد پیشگیرانه و کنترلی با جدیت بالا در استان سمنان پیگیری می‌شود.

وی افزود: مأموران انتظامی شهرستان مهدی‌شهر نیز در همین راستا با تشکیل تیم مشترک با عوامل اداره مسکن و شهرسازی این شهرستان مشخص کردند، تعدادی از افراد سودجو و فرصت‌طلب اقدام به سندسازی، احداث بنا، تغییر کاربری و تصرف یک‌هزار و ۵۵۲ متر از اراضی ملی در منطقه خوش آب و هوای این شهرستان کردند.

فرمانده انتظامی استان سمنان با اشاره به انجام اقدامات قانونی پلیس و صدور دستورات قضایی در این خصوص گفت: با هماهنگی‌های صورت‌گرفته و حضور مسؤولان و دست‌اندرکاران دستگاه‌های مرتبط اراضی شناسایی‌شده رفع تصرف و بناهای احداث‌شده نیز تخریب شد.

حسنی ارزش زمین‌های رفع تصرف‌شده را بر نظر کارشناسان امر بیش از ۴۶ میلیارد ریال اعلام کرد و ادامه داد: چهار متخلف نیز در این راستا شناسایی و پس از تکمیل پرونده به مرجع قانونی معرفی شدند.

وی با اشاره به کلاهبرداری‌های برخی افراد سودجو بیان کرد: این افراد با تصرف زمین‌های ملی و سندسازی‌های کذایی و تفکیک، تغییر کاربری و در نهایت فروش زمین‌ها به قیمت گزاف به مردم اقدام می‌کنند.

فرمانده انتظامی استان سمنان خاطرنشان کرد: شهروندان ضمن پرهیز از خرید و فروش زمین‌های فاقد هویت، در صورت مشاهده این‌گونه تخلفات مراتب را سریعاً از طریق سامانه تلفنی ۱۱۰ به پلیس اطلاع‌رسانی کنند.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول