اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تظاهرات گسترده علیه ترامپِ برزیل/ دادگاه با تحقیقات علیه «بولسونارو» موافقت کرد

بعد از رأی دیوان عالی برزیل به تحقیق در قصور رئیس‌جمهور این کشور در قرارداد خرید واکسن کرونا، هزاران نفر از مردم این کشور علیه وی تظاهرات کردند.

تظاهرات گسترده علیه ترامپِ برزیل/ دادگاه با تحقیقات علیه «بولسونارو» موافقت کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، چند هزار نفر از مردم برزیل روز شنبه (به وقت محلی) برای اعتراض به نحوه عملکرد «ژائیر بولسونارو» رئیس‌جمهور این کشور در مقابله با ویروس «کووید۱۹» و توزیع ضعیف و ناعادلانه واکسن، به خیابان‌های شهرهای مختلف برزیل آمدند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، این تظاهرات برای بیست روز بعد (۲۴ جولای) برنامه‌ریزی شده بود اما به‌دلیل ارائه‌شدن مدارکی از قانون‌شکنی در قراردادهای خرید واکسن توسط دولت بولسونارو به کمیته‌ای در مجلس سنای برزیل، زودتر برگزار شد.

بحران همه‌گیری کرونا در برزیل علاوه بر اینکه با ۵۲۳ هزار کشته و حدود ۱۸ میلیون مبتلا، این کشور را در بالای جدول آلوده‌ترین کشورها به این ویروس قرار داده، به‌دلیل کُندی توزیع واکسن نیز وخیم‌تر شده است.

بر اساس این گزارش، حداقل ۱۳ ایالت، ۳۱۵ شهر و ۱۵ شهرستان برزیل ظهر شنبه شاهد تظاهرات هزاران نفری مردم این کشور علیه بی‌کفایتی رئیس‌جمهور خود - که به ترامپِ برزیل مشهور شده - بود.

این در حالی است که شامگاه جمعه (به وقت محلی) نیز دیوان عالی برزیل با آغاز تحقیقات علیه بولسونارو به دلیل ترک فعل و قصور در انجام وظیفه حین فرآیند خرید واکسن کرونا از هند، موافقت کرد.

خبرگزاری رویترز در خبر دیگری نوشت: «گفته می‌شود رئیس‌جمهور [برزیل] در بی‌قانونی‌های حول قرارداد ۳۱۶ میلیون دلاری که در ماه فوریه برای خرید ۲۰ میلیون دُز واکسن امضا شده بود، دخیل است».

برزیلی‌ها دو هفته قبل نیز تظاهراتی سراسری را در اعتراض به عملکرد بولسونارو در مقابله با همه‌گیری کرونا در بیش از ۲۰۰ شهر و شهر کوچک این کشور برگزار کردند و خواستار کناره‌گیری و استعفای وی شدند. (جزئیات بیشتر)

 

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول