اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

اشتغالزایی به سبک کمیته امداد | از ایجاد ۶۳۶۶ فرصت شغلی تا رشد ۱۱۱ درصدی اعتبارات

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه اجرای طرح‌های اشتغالزایی سبب خودکفایی و توانمندسازی مددجویان می‌شود، گفت: امسال ۶ هزار و ۳۶۶ فرصت شغلی بین مددجویان زیرپوشش کمیته امداد استان هدف‌گذاری شد.

اشتغالزایی به سبک کمیته امداد | از ایجاد ۶۳۶۶  فرصت شغلی تا رشد ۱۱۱ درصدی اعتبارات

رضا سلم‌آبادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، اظهار داشت: ایجاد اشتغال و فراهم کردن زمینه درآمدزایی برای خانواده‌ها و خروج آنان از چرخه حمایتی کمیته امداد از مهم‌ترین رویکردهای کمیته امداد امام خمینی(ره) است.

وی بیان داشت: کمیته امداد به دنبال این است که با ایجاد اشتغال در میان جوانان به‌ویژه کسانی که تحت پوشش هستند، منبع درآمد ثابتی برای آنان ایجاد کرده تا کرامت آنان نیز حفظ شود.

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی اضافه کرد: در بحث اشتغال امداد دو محور توانمندسازی و ایجاد درآمد با ثبات برای خانواده‌های نیازمند و رعایت کرامت و حرمت کمک شوندگان در رأس فعالیت‌های این نهاد به محرومان قرار گرفته است.

سلم‌آبادی با اشاره به اینکه ۴۳ هزار و ۹۹۰ خانوار معیشت‌بگیر و تبصره ۱۴ زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌جنوبی هستند، مطرح کرد: شیوع ویروس کرونا، مسائل اقتصادی و بیکاری از علل اصلی افزایش نرخ مددجویان زیر پوشش این نهاد است.

وی توانمندسازی را مهم‌ترین رویکرد کمیته امداد عنوان و با تأکید بر اینکه اجرای طرح‌های اشتغالزایی سبب خودکفایی و توانمندسازی مددجویان می‌شود، تصریح کرد: دامداری، کشاورزی و باغداری، صنایع‌دستی، صنفی، صنعتی، خدماتی، حمل‌ونقل و فرش و صنایع دستی از جمله طرح‌های اشتغال کمیته امداد در زمینه‌های مختلف هستند.

سال گذشته ۳ هزار و ۹۷۲ طرح اشتغال با اعتبار یک هزار و ۴۵۶ میلیارد ریال در استان اجرا شد که این تعداد طرح برای ۵ هزار و ۵۰۰ نفر فرصت شغلی فراهم کرد

 

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی به تشریح فرصت‌های شغلی ایجاد شده طی این نهاد در سال گذشته پرداخت و گفت: سال گذشته ۳ هزار و ۹۷۲ طرح اشتغال با اعتبار یک هزار و ۴۵۶ میلیارد ریال در استان اجرا شد که این تعداد طرح برای ۵ هزار و ۵۰۰ نفر فرصت شغلی فراهم کرده است.

سلم‌آبادی با یادآوری اینکه از مجموع کل طرح‌های اجرا شده ۴۶ درصد شهری و ۵۴ درصد روستایی بوده، تصریح کرد: ۳۸ درصد از طرح‌های اشتغال در زمینه خدمات، ۳۸ درصد دامداری، ۲ درصد صنایع‌دستی، ۳ درصد کشاورزی، یک درصد پرورش طیور، ۳ درصد حمل و نقل، ۴ درصد فرش و گلیم و ۱۱ درصد صنعتی و معدنی بوده است.

تسهیلات اشتغال برای طرح‌های مشاغل خانگی ۲۰۰ میلیون ریال و طرح‌های خوداشتغالی به مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال است

 

وی با بیان اینکه تسهیلات اشتغال به مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال برای طرح‌های مشاغل خانگی و طرح‌های خوداشتغالی به مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال پرداخت می‌شود، تبیین کرد: تمامی تسهیلات اشتغال توسط کمیته امداد با بازپرداخت ۶۰ تا ۸۴ ماهه به‌صورت قرض‌الحسنه پرداخت می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی تصریح کرد: در طرح‌های کارفرمایی و راهبردی شغلی، به ازای اشتغال و به‌کارگیری هر مددجو یا فرزند آنان مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی به کارفرما پرداخت می‌شود.

سلم‌آبادی با اعلام اینکه امسال ۲ هزار و ۷۹۷ میلیارد ریال اعتبار اشتغال به مددجویان این نهاد اختصاص یافته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۱۱ درصد رشد داشته، خاطرنشان کرد: ۶ هزار و ۳۶۶ فرصت شغلی بین مددجویان زیرپوشش کمیته امداد امام استان تا پایان سال جاری هدف‌گذاری شد.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول