اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

انعقاد تفاهم‌نامه برای کاهش آسیب‌های اجتماعی/ زندانیان و معتادان بهبودیافته آموزش فنی می‌بینند

تفاهم‌نامه‌ای چهارجانبه بین بهزیستی، آموزش فنی و حرفه‌ای، شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و اداره کل زندان‌ها در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی در چهارمحال و بختیاری منعقد شد.

انعقاد تفاهم‌نامه برای کاهش آسیب‌های اجتماعی/ زندانیان و معتادان بهبودیافته آموزش فنی می‌بینند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، صبح امروز تفاهم‌نامه‌ای مابین اداره کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی، شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، بهزیستی و فنی و حرفه‌ای استان در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی منعقد شد.

اشتغال‌زایی برای 52.5 درصد از زندانیان چهارمحال و بختیاری

حمیدرضا حیدری در این جلسه گفت: تاکنون شرایط را برای اشتغال ۵۲.۵ درصد زندانیان فراهم کرده‌ایم و در نظر داریم که در سال ۱۴۰۰ به رشد ۸۰ درصدی برسیم.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: حرفه‌آموزی برای اشتغال زندانیان بسیار مهم است و ما علاوه بر زندانیان بر تشویق خانواده‌هایشان برای حرفه‌آموزی نیز تاکید داریم.

وی عنوان کرد: بیش از ۶۰ درصد زندانیان علایم اعتیادشان مثبت است و تشویق آن‌ها برای حضور در دوره‌های فنی و حرفه‌ای سخت است، هم‌چنین صدور گواهی‌نامه نیز بسیار به طول می‌انجامد و با چالش مواجه هستیم.

اعطای وام 50 میلیونی اشتغال به معتادان بهبودیافته

در ادامه نرگس عسگری گفت: پیشگیری از اعتیاد سه سطح دارد سطح اولیه، ثانویه و ثالثیه یعنی جلوگیری از ورود، درمان و بازتوانی معتاد، اعتیاد ژنتیکی نیست و روان‌درمانی معتاد و خانواده فرد معتاد بسیار تاثیرگذار است.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری افزود: بهزیستی در راستای حمایت از افرادی که اعتیاد خود را ترک کرده‌اند خدماتی ارائه می‌دهد که وام ۵۰ میلیون تومانی به شرط پاک بودن یک ساله و ترک اعتیاد در مراکز بهزیستی و تسلط بر حرفه‌ آموزش دیده برای ایجاد اشتغال به آن‌ها تعلق می‌گیرد.

اثرات روحی بعد از ترک در معتادان تا مدت‌ها باقیست

در ادامه قدیر مرتضوی گفت: برای نخستین بار هماهنگی بین‌دستگاهی صورت گرفته است و امیدواریم که نتیجه‌بخش باشد چراکه اثربخشی فنی و حرفه‌ای از بعد آموزش از توانمندی‌های آموزش در راستای کشف راه درست در زندگی افراد معتاد است.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری افزود: معتادان کسانی هستند که بدون مهارت شغلی و اجتماعی وارد جامعه می‌شوند و عدم مهارت، آن‌ها را به ورطه اعتیاد می‌کشاند.

وی اظهار داشت: شاید بتوان فرد معتاد را ترک داد ولی اثرات روحی و روانی آن با فرد همراه است و یکی از چالش‌هایی که ستاد مبارزه با مواد مخدر با آن روبه رو است عدم اعتماد مردم است چرا که با وجود اعتماد شرایط و گرایش به ترک اعتیاد بیشتر می‌شود.

در ۴ ماهه اول امسال ۶۰۶ نفر از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای استفاده کرده‌اند

در ادامه فرانک کبیری گفت: ارزیابی‌های سازمان فنی و حرفه‌ای برپایه گواهینامه است و صدور گواهی معمولا طول می‌کشد به این دلیل که گواهی‌ها بین‌المللی می‌باشند و از طرف سازمان در تهران  صادر می‌شوند که در صدد رفع این مشکل هستیم.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: از مشکلات اصلی جامعه ما آسیب‌های اجتماعی است که از عوامل کاهش تاثیر توانمندی‌های افراد برای ورود و حضور در جامعه است و امیدواریم انعقاد این تفاهم‌نامه باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان شود.

وی اظهار داشت: در سال گذشته حدود یک هزار و ۴۷۷ نفر و در ۴ ماهه اول امسال ۶۰۶ نفر از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای استفاده کرده‌اند.

کبیری خاطرنشان کرد: رویکرد ما در این تفاهم‌نامه علمی است و معتقدیم به عنوان عضوی از جامعه باید موارد را احصا کنیم و در برطرف کردن آن گام برداریم.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری افزود: از آموزش به خانواده‌های زندانیان استقبال می‌کنیم اما با کمبود مربی مواجه‌ هستیم ولی ظرفیت استفاده از مربیان افتخاری وجود دارد‌.
انتهای پیام/۶۸۰۳۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول