اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

سیاست وزارت صمت جلوگیری از خام‌فروشی است

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: یکی از سیاست‌های این وزارتخانه جلوگیری و ممنوعیت خام فروشی است که این موضوع در صنعت فولاد کشور اجرایی شده و در سایر بخش ها نیز عملیاتی می‌شود.

سیاست وزارت صمت جلوگیری از خام‌فروشی است

به گزارش خبرگزاری فارس از سبزوار، علیرضا رزم‌حسینی ظهر امروز در حاشیه بازدید از واحدهای صنعتی سبزوار در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز در نشست با فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان ۳۰ نفر مشکلات خود را مطرح کردند  و مصوباتی داشتیم که در کارگروه‌های ملی و استانی مصوبات این سفر را عملیاتی می‌کنیم.

وزیر صنعت افزود: سه پروژه برای ایدرو در سبزوار تعریف شده که یکی از آنها پالایشگاه گیاهان دارویی است که مقدمات اجرایی شدن آن فراهم شده است.

وی ادامه داد: دو طرح دیگر با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در مرحله پیگیری قرار دارد.

رزم حسینی با اشاره به اهمیت حوزه معادن، بیان کرد: معادن مهمی در منطقه سبزوار وجود دارد که اکتشاف و سرمایه‌گذاری در این معادن مورد توجه قرار گرفته است.

وی تأکید کرد: با توجه به معادن منطقه همانند مس، کرومیت، سنگ آهک باید به منظور جلوگیری از خام‌فروشی فرآوری معادن مورد توجه قرار گیرد.

وزیر صمت تصریح کرد: یکی از سیاست‌های وزارت صمت جلوگیری و ممنوعیت خام‌فروشی است که این موضوع در صنعت فولاد کشور اجرایی شده و در سایر بخش ها نیز عملیاتی می‌شود تا از این طریق ارزش افزوده در داخل کشور داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در حوزه تسهیلات بانکی نیز عمده نیاز واحدهای صنعتی تأمین سرمایه در گردش است که در طرح تام شرکت‌های بزرگ از طریق بانک صنعت و معدن ۳۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات دریافت کرده‌اند، گفت: به واحدهایی که بیش از ۸۰ درصد پیشرفت دارند، برای بازگشت به چرخه تولید فرایند پرداخت تسهیلات آغاز شده است.

رزم حسینی افزود: هم اکنون حال صنعت در کشور خوب است که این رشد صنعتی با همراهی دیگر دستگاه‌های اجرایی باید ادامه یابد.

انتهای پیام/۷۰۰۴۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول