اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

ورود مجلس به واگذاری دقیقه نودی برخی معادن/ واگذاری 15 درصد سهام ایران ترانسفو با نصف قیمت

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به واگذاری برخی معادن کشور در روزهای پایانی دولت دوازدهم گفت: متاسفانه در اواخر دولت تدبیر و امید شاهد برخی واگذاری‌های هستیم که مجلس تا حدی می‌تواند مقابل برخی واگذاری‌ها ایستادگی کند.

ورود مجلس به واگذاری دقیقه نودی برخی معادن/ واگذاری 15 درصد سهام ایران ترانسفو با نصف قیمت

مصطفی طاهری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به واگذاری برخی معادن کشور توسط دولت تدبیر و امید آن هم در روزهای پایانی و به صورت عجولانه اظهار کرد: متاسفانه در اواخر دولت شاهد حرکت‌هایی از سوی دولت تدبیر و امید هستیم که این تصمیمات می‌تواند آسیب جدی به دولت جدید وارد کند.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به عنوان مثال طبق گزارش‌های موثق همه نیروهای مسلح چه نیروهای رسمی و غیر‌ رسمی با وجود پرداخت حقوق، یک ماه هم پاداش معادل حقوق دریافت کرده‌اند، این در حالی  است که دولت با وجود کسری بودجه و منابع کمی که در اختیار دارد پرداخت پاداش به کل نیروهای مسلح در چنین شرایطی بی‌‌معنی و بی‌سابقه است.

طاهری با اشاره به واگذاری سهام برخی از شرکت‌ها تصریح کرد: طبق بررسی‌های انجام شده ۱۵ درصد سهام ایران‌ترانسفو زنجان را نصف قیمت واقعی به فروش می‌رسانند، که گفته شده خریدار اگر نصف مبلغ را بپردازد بقیه مبلغ را می‌تواند به صورت قسطی پرداخت کند.

وی افزود: این گونه اقدامات دولت آن هم در اواخر روزهای کاری دولت یک آسیب و حراج به اموال دولت است که سرمایه‌های دولت را با قیمت کم واگذار می‌کنند، این در حالی است که در این رابطه پی‌گیری‌های انجام شده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در معادن و سهام عدالت هم چنین اتفاقی افتاده است که با واگذاری به هیأت‌های استانی شاهد سهل‌انگاری‌هایی در واگذاری‌ها هستیم، ادامه داد: متاسفانه دولت تمام سقف تنخواهی که می‌تواند از بانک مرکزی را دریافت کند، در حال پر کردن است و این در حالی است که به محض تحویل دولت، دولت جدید با مشکل مواجه خواهد شد.

وی با بیان اینکه ذخیره کالاهای اساسی نباید از حد متعادل خود کمتر باشد، چرا که این کالاها ذخیره‌های استراتژیک کشور هستند، گفت: متاسفانه این کالاها نسبت به سال‌های قبل در کمترین مقدار خود قرار دارند و این نشان از بی‌دقتی دولت است، از این رو کمیسیون اصل ۹۰ در این خصوص ورود کرده است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی از این موارد از طریق کمیسیون صنایع، کمیسیون اصل ۹۰ و نماینده‌های مجلس در حال پی‌گیری و در دست بررسی است، اظهار کرد: تسلط مجلس بر روی دولت یک اشرافیت حداکثری نیست، که با کوچکترین کار یا حرکت مشخص شود، چرا که باید برای مشخص شدن فرایند خودش را طی کند. اما در هر حال مجلس فعال است و قطعا بخشی را می‌تواند پی‌گیری کند چرا که موارد زیاد است‌.

انتهای پیام/73002/ق/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول