اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

آرامگاه «سلطان اویس قرنی» در ازبکستان + تصاویر

زیارتگاه «سلطان اویس قرنی» یکی از جاذبه‌های گردشگری و زیارتی ازبکستان در روستای «بالیقلی کول» ناحیه «چارطاق» استان «نمنگان» واقع است.

آرامگاه «سلطان اویس قرنی» در ازبکستان + تصاویر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، زیارتگاه «سلطان اویس قرنی» یکی از جاذبه‌های گردشگری و زیارتی ازبکستان در روستای «بالیقلی کول» ناحیه «چارطاق» استان «نمنگان» واقع است.

این زیارتگاه در فاصله 35 کیلومتری از مرکز ناحیه «چارطاق» قرار دارد که شامل مقبره «سلطان اویس قرنی» مسجد و موزه می‌شود. البته آرامگاه‌های منسوب به «سلطان اویس قرنی» در بسیاری از کشورهای جهان از جمله ایران، ازبکستان، ترکیه، سوریه و عراق نیز وجود دارند.

«شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان روز 7 ژوئیه سال 2017 میلادی از زیارتگاه «سلطان اویس قرنی» بازدید و بنا به دستور وی در محوطه 6 هکتاری این زیارتگاه آبادانی و درختکاری انجام شده است. مقبره «سلطان اویس قرنی» به طور کامل بازسازی شده است.

در طرف جنوبی زیارتگاه «اویس قرنی» زیارتگاه «بی بی نعیمه آنا» مادر وی واقع است.

هم اکنون زیارتگاه «سلطان اویس قرنی» نه تنها برای مردم ازبکستان بلکه برای گردشگران خارجی نیز به زیارتگاه مقدس تبدیل شده است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول