اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

بیش از ۷۹ هزار نفر در کردستان زیرپوشش بیمه روستایی قرار دارند

رئیس صندوق بیمه کشاورزان، عشایر و روستاییانکردستان گفت: تا پایان فروردین امسال تعداد ۷۹ هزار و ۶۵۴ نفر زیرپوشش بیمه روستاییان و کشاورزان قرار گرفته‌اند.

بیش از ۷۹ هزار نفر در کردستان زیرپوشش بیمه روستایی قرار دارند

جبار احمدپور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، با اشاره به اینکه صندوق بیمه عشایر زیرمجموعه سازمان‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است، اظهار کرد: جامعه هدف این صندوق  شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت و کشاورزان چه ساکن روستا باشد چه ساکن روستا نباشند و افراد ساکن روستا را شامل می‌شود.

وی یکی از مزایای بیمه اجتماعی صندوق کشاورزان، عشایر و روستاییان را بهره‌مندی از بیمه بازنشستگی، سالمندی، مستمری ، بازماندگان و از کارافتادگی عنوان کرد.

وی با اشاره به تعداد ۶۱ هزار و ۶۸۰ نفری بیمه شدگان فعال استان گفت: از این تعداد بیمه شده فعال تعداد ۴۸ هزار و ۴۹ نفر ساکن روستا و مابقی کشاورز غیرساکن و ساکنین شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت، رانندگان حمل بار و مسافر و سایر افراد مشمول بوده‌اند‌.

وی نسبت پوشش بیمه‌شدگان فعال به جامعه هدف مشمول کشور را ۱۴،۵ و در استان ۲۷ درصد عنوان کرد.

رئیس صندوق بیمه روستاییان، کشاورزان و عشایر استان  کردستان تعداد کل مستمری بگیران استان را ۲ هزار و ۸۵۲ نفر، تعداد مستمری بگیران بازنشستگی پیش از موعد را ۸۶۴ نفر ذکر کرد.

احمدپور تعداد مستمری بگیران فوتی استان را هزار و ۶۰۲ نفر و تعداد مستمری بگیران و از کارافتادگان استان را  ۲۸۱ نفر  و تعداد بازنشستگی سالمندی استان را ۸۵ نفر ذکر کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس،  کردستان از سال ۹۵ تاکنون در زمره استان‌های برتر کشور قرار گرفته است. این استان در سال های 95، 97 و 99 رتبه نخست کشوری را در ارزیابی عملکرد سالانه کسب کرده است.

یک میلیون و ۲۵۰ هزار و ۵۶۸ نفر در کشور دارای بیمه  فعال صندوق عشایر و روستایی  هستند. ۲،۵ میلیون سرپرست خانوار در کشور فاقد بیمه روستایی هستند.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۸۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول