اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

نخستین باغ کتاب استان اصفهان در منظریه افتتاح شد

با حضور استاندار اصفهان، نخستین باغ کتاب استان اصفهان و بزرگترین کتابخانه استان که تحت نظارت نهاد کتابخانه‌های عمومی استان قرار دارد در شهر منظریه به بهره‌برداری رسید.

نخستین باغ کتاب استان اصفهان در منظریه افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا، عباس رضایی ظهر امروز در آئین بهره‌برداری از نخستین باغ کتاب استان اصفهان در شهر منظریه اظهار داشت: شهرستان شهرضا، شهرستانی بسیار خوش یمن و با برکتی است، ۳۷ سال پیش خادم مردم شهرستان شهرضا بودم.

استاندار اصفهان با تقدیر از اقدامات انجام شده در شهر منظریه گفت: هر چند شرایط سخت است و تحریم و کرونا وجود دارد و  ناجوانمردانه ترحیم‌ها علیه ملت و نظام است اما در شرایط امروز کتابخانه و واحدهای مسکن افتتاح می‌کنیم.

وی با بیان اینکه امروز در کشور ما تست کرونا مجانی انجام می‌شود اما در دنیا برای هر نفر ۴۰۰ هزار تومان هزینه دارد، افزود: اگر این تحریم‌ها در هر کجا و علیه هر کشور دیگری بود به طور یقین سقوط می‌کرد، گرانی وجود دارد و معیشت مردم دچار مشکل است، اما این مسائل در کل دنیا وجود دارد.

 

رضایی با بیان اینکه تدابیر مقام معظم رهبری در خیلی از مقاطع خاص کشور را نجات داده است، بیان کرد: دولت با وجود همه مشکلات کارهای بزرگی انجام داده است، اگر تحریم‌ها برداشته شود به راحتی می‌توانیم روزی ۴ تا ۴.۵ میلیون بشکه نفت بفروشیم.

استاندار اصفهان با بیان اینکه در ۵۳ سال گذشته چنین خشکسالی در کشور بی‌سابقه بوده است، خاطرنشان کرد: یکی از رسالت‌های امروز ما مصرف بهینه انرژی است، اسراف و تبذیر حرام است، در کشور مشکل انرژی داریم، ۱۱ هزار مگاوات کسری برق داریم به دلیل شرایط خشکسالی بسیاری از نیروگاه‌های آبی از مدار خارج شده است، بنابراین مصرف بهینه انرژی باید در دستور کار همه مردم باشد.

۷ میلیارد تومان برای باغ کتاب منظریه هزینه شد

سید علی مرتضوی، شهرداری شهر منظریه در ادامه این مراسم بیان کرد: بزرگترین کتابخانه استان اصفهان که تحت نظارت نهاد کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان قرار دارد در شهر منظریه به بهره‌برداری رسید.

وی ادامه داد: این مجموعه در زمینی به مساحت ۳ هزار متر مربع عرصه و ۵۵۰ متر مربع اعیان توسط شهرداری منظریه در مدت ۴ سال ساخته شد، برای ساخت این مجموعه اعتباری بالغ بر ۷ میلیارد تومان تماماً توسط شهرداری منظریه هزینه شده است که در اختیار نهاد کتابخانه‌های عمومی استان قرار گرفت.

مرتضوی افزود: این پروژه اولین باغ کتاب استان اصفهان است که با طراحی منحصر به فرد میزبان دانش‌آموزان در کلیه سنین خواهد بود و به فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی در شهرستان شهرضا کمک شایانی خواهد کرد.

 

شهردار منظریه با اشاره به پروژه دوم مجموعه چمن مصنوعی شهر منظریه بیان کرد: ۱۲۰۰ متر مربع زمین آن را شهرداری تملک کرد و چمن مصنوعی توسط اداره کل ورزش و جوانان تجهیز شد با پیگیری نماینده ۲ مجموعه چمن برای منظریه دیده شده است که زمین دوم فقط نصب چمن مصنوعی آن از سوی اداره ورزش باقی مانده است.

وی عنوان کرد: پروژه سوم افتتاح ۵ کیلومتر بلوار اصلی شهر منظریه است، در این دو دوره ۱۸۰ توافق انجام شد و بیش از ۴۰ جریب آزادسازی انجام شد، بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان برای این ۵ کیلومتر بلوار هزینه شده است.

مرتضوی با بیان اینکه سال گذشته سیلی در منظریه آمد و تعدادی از خانه‌های مسکونی را تخریب کرد، گفت: در عرض یکسال ۳۰ واحد سیل زده کاملا بازسازی شد، حدود ۹۰ واحد هم تعمیر شد.

استان اصفهان بیشترین تعداد کتابخانه در سطح کشور را دارد

امیر هلاکویی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی اصفهان نیز در این آئین با بیان اینکه بر اساس آخرین آمایش سرزمینی، فقط ۲۰ درصد مردم به کتابخانه دسترسی داشتند، گفت: با همت مسؤولان استان اصفهان با هدف ایجاد دسترسی مردم به کتابخانه‌ها در مدت ۳ سال گذشته ۵۰ باب کتابخانه در استان اصفهان به بهره‌برداری برسد.

وی ادامه داد: استان اصفهان بیشترین تعداد کتابخانه در سطح کشور را دارد، همه این کتابخانه‌ها به سامانه جامع مدیریت کتابخانه سامان متصل هستند.

 

افتتاح ۶ پروژه در شهرستان شهرضا

به گزارش فارس، با حضور استاندار اصفهان طرح توسعه شرکت پایا رزین تولیدکننده محصولات شیمیایی نوین لاتکس در شهرک صنعتی خرم واقع در شهرستان شهرضا افتتاح شد.

محصولات این شرکت در صنایع نساجی، فرش ماشینی، چمن مصنوعی، منسوجات خودرو و انواع دستکش‌های جراحی، طبی و صنعتی کاربرد دارد. مساحت این واحد تولیدی ۱۲۸ هزار متر مربع است که با سرمایه‌گذاری ۶۳ میلیارد تومانی به بهره‌برداری رسید.

ظرفیت تولید این مجموعه ۲۰ هزار تن در سال است و اشتغالزایی مستقیم شرکت ۹۰ نفر است.
طرح توسعه (مرحله دوم) مجتمع کشت و صنعت سپهر آفتاب در مساحتی بالغ بر ۵.۵ هکتار و صرف هزینه حدود ١۴.۴ میلیارد تومان در زمره طرح‌هایی است که امروز در شهرضا به بهره برداری رسید.
میزان تولید این مجموعه ٣٠ میلیون اصله نشا در سال و اشتغالزایی ٣٠ نفر به صورت مستقیم است.

علاوه بر طرح‌های یاد شده بلوار اصلی منظریه به طول ۵ کیلومتر با هزینه ١٠ میلیارد تومان و  بازسازی ٢٠ باب خانه خسارت دیده در سیلاب اردیبهشت ٩٩ نیز امروز به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ر۳۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول