اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

آبرسانی سیار به ۳۰ روستا در استان مرکزی/کاهش ۳۳ درصدی حجم مخازن سدهای کمال صالح و الغدیر

استاندار مرکزی کفت: بیش از ۳۰ روستای استان به صورت سیار آبرسانی می‌شود.

آبرسانی سیار به ۳۰ روستا در استان مرکزی/کاهش ۳۳ درصدی حجم مخازن سدهای کمال صالح و الغدیر

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک سیدعلی آقازاده بعد از ظهر امروز در جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان مرکزی اظهار کرد: از لحاظ بارندگی خشک‌سالی امسال طی سال‌های اخیر بی‌سابقه بوده و در برخی کشورها هم این اتفاق روی داده و مختص به ایران نیست.

وی افزود: از مردم استان درخواست می‌کنیم حتماً در مصرف آب و برق مدیریت داشته باشند چراکه عبور از بحران و خشک‌سالی نیازمند مدیریت درست و همکاری است.

استاندار استان مرکزی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۰ روستای استان به دلیل خشک‌سالی با تانکر و به صورت سیار آب‌رسانی می‌شود ادامه داد: اگر وضعیت به همین منوال پیش برود تا پایان تابستان این تعداد به ۱۰۰ روستا خواهد رسید.

آقازاده با بیان اینکه باید چاه‌های غیرمجاز مسدود شود بیان کرد: فرمانداران برنامه‌ریزی لازم را در این خصوص داشته باشند، برنامه‌ریزی‌ها در این زمینه عقب است.

وی ادامه داد: برخی روستاهای استان باید به صورت سیار آب‌رسانی شوند اما اقدامی در این خصوص انجام نشده که باید آب و فاضلاب اعتبارات کافی را فراهم کند، نباید روستایی که آب‌رسانی سیار نیاز دارد به دلیل کمبود اعتبار آب نداشته باشد.

کاهش ۳۳ درصدی حجم مخازن سدهای کمال صالح و الغدیر

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان مرکزی با بیان اینکه بارندگی ۴۴ درصد کاهش داشته است گفت: ذخایر مخازن سدهای کمال صالح و الغدیر کاهش ۳۳ درصدی را نسبت به سال قبل داشته است.

عزت‌الله آمره‌ای اظهار کرد: ورودی سد الغدیر ساوه ۷۲ میلیون مترمکعب بوده که نسبت به ۲۲۸ میلیون مترمکعب سال گذشته کاهش چشمگیری داشته، حجم ورودی این سد نسبت به سال آبی گذشته ۶۸ درصد کاهش را تجربه کرده است.

وی با بیان اینکه ورودی سد کمال صالح در سال ۹۹ برابر با ۱۰۷ میلیون مترمکعب بود در حالی که امسال این میزان به ۲۷ میلیون مترمکعب کاهش داشته است، افزود: حجم ورودی این سد نیز نسبت به سال آبی گذشته ۷۵ درصد کم شده است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان با بیان اینکه بارندگی کاهش زیادی داشته است اضافه کرد: به همین منظور از سد ساوه برای کشت پاییزه استفاده نمی‌شود و باید از آب موجود را برای آبیاری باغ‌ها ذخیره کنیم.

آمره‌ای با بیان اینکه باید برای تأمین آب شبکه شهری از چاه‌ها استفاده کرد ادامه داد: وضعیت سد کمال صالح نسبتاً مطلوب است؛ به دنبال این هستیم که آب هیچ منطقه‌ای قطع نشود و اگر این اتفاق تاکنون افتاده به دلیل قطع برق بوده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول