اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

خاموشی‌های خارج از برنامه از اختیار استان خارج است/خسارت دیده‌های قطع برق در سایت توانیر ثبت نام کنند

سرپرست توزیع برق مازندران گفت: خاموشی‌های خارج از برنامه از اختیار استان خارج است و به دلیل افزایش مصرف کشور مدیران و متولیان وزارت نیرو ناچار به اعمال خاموشی‌های خارج از برنامه هستند.

خاموشی‌های خارج از برنامه از اختیار استان خارج است/خسارت دیده‌های قطع برق در سایت توانیر ثبت نام کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سید کاظم حسینی کارنامی صبح امروز در حاشیه بازدید خبرنگاران از مرکز دیسپاچینگ توزیع برق استان مازندران، اظهار کرد: در روزهای اخیر توزان تولید و توزیع ما دچار مشکل شده است.

وی تصریح کرد: تولید ما در حال حاضر بین 45 تا 50 هزار مگاوات است اما میزان مصرف ما 65 هزار مگاوات بوده و نزدیک به 20 هزار مگاوات در کشور کمبود داشتیم.

سرپرست توزیع برق مازندران خاطر نشان کرد: روز گذشته طرحی ارائه شده که میزان قطعی برق خانگی در کشور کاهش پیدا کند که با اجرای این طرح میزان قطعی برق استان‌های شمالی کشور تا حدودی کاهش پیدا می‌کند، خاموشی‌های خارج از برنامه به صورت متمرکز از مدیریت استان خارج می‌شود.

وی میزان پیک مصرفی استان مازندران را 2 هزار تا 2 هزار و 200 مگاوات اعلام کرد و افزود: روز دوشنبه باید 2هزار و 200 مگاوات مصرفی داشتیم اما میزان سهمیه اختصاص داده شده به ما هزار و 200 مگاوات بوده است.

حسینی با اعلام اینکه برنامه ریزی برای کاهش تولید در واحدهای تولیدی سیمان و صنایع فولاد در دستور کار است، افزود: با اجرای این طرح حجم خاموشی‌های خانگی تا حدود چشمگیری کاهش می‌یابد.

وی با اعلام اینکه زیر یک درصد ما مشترک  صنعتی داریم، گفت: با تصمیمات اخیر روند قطعی برق در استان مازندران مناسب شده در برخی مواقع قطعی برق از مرکز انجام می‌شود، در مازندران 39 فیدر داریم که برق مراکز درمانی را تامین می‌کند، فیدرهای که بیمارستان‌ها را تغذیه می‌کند به هیچ وجه قطع نکردیم و نمی‌شود.

سرپرست توزیع برق مازندران با اشاره به کاهش بارندگی و تاثیر آن روی تولید برق، گفت: به دلیل مشکل کم آبی نزدیک به 6 هزار مگاوات برق کمتر تولید می‌شود.

وی با اعلام اینکه رمز ارزها یکی از دلائل فشار به صنعت برق کشور است، افزود: سال گذشته کمتر بوده و امسال به مراکز خانگی سرایت کرده و از طرفی شاهد افزایش دمای هوای کشور هستیم.

حسینی با اعلام اینکه سالانه 50 هزار مشترک به تعداد مصرف کنندگان برق استان مازندران اضافه می‌شود، گفت: از سال 92 تاکنون نزدیک به 350 هزار مشترک به متقاضیان برق استان اضافه شدند.

وی در ارتباط با افرادی که خسارت دیدند، گفت: افراد خسارت دیده در سایت توانیر ثبت نام کنند و به محض تنظیم قرار داد با بیمه‌ها نسبت به پرداخت اقدام می‌شود.

انتهای پیام/86004/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول