اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

رشد ۳۸ درصدی تولید لوازم خانگی در کشور

معاون وزیر صمت و رئیس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت: رشد ۳۸ درصدی تولید لوازم خانگی در کشور غرورآفرین است، که بخش مهمی از این صنایع در استان قزوین هستند.

رشد ۳۸ درصدی تولید لوازم خانگی در کشور

عباس تابش، معاون وزیر صمت و رئیس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در دومین همایش اعطای گواهینامه و تندیس رعایت حقوق مصرف‌کنندگان استان قزوین که امروز در محل شرکت تولیدی گلدیران برگزار شد، گفت: امروز حلقهٔ مفقودهٔ حوزهٔ تولید، موضوع برندینگ است، متأسفانه ما به این موضوع نپرداخته‌ایم.

وی افزود: وقتی ما به آمار تولید نگاه می‌کنیم و رشد ۳۸ درصدی لوازم خانگی را مشاهده می‌کنیم به خود می‌بالیم، بخش مهمی از این صنایع نیز در استان قزوین مستقر هستند.

تابش در رابطه با قیمت‌گذاری کالاهای تولیدی اظهار کرد: ما دو نوع قیمت‌گذاری داریم، یکی قیمت‌گذاری تثبیتی و دیگری قیمت‌گذاری کمیسیون هیئت تعیین قیمت‌ها؛ برای بسیاری از کالاها ما قیمت‌گذاری تثبیتی نداریم، بلکه باید بر اساس ضوابط هیئت قیمت‌گذاری قیمت را طبق فرمول تعیین کنند.

این مسؤول بیان کرد: اگر حقوق مصرف‌کنندگان و کیفیت خوب محصولات رعایت شود، ما با رشد تولید مواجه خواهیم شد، ما زمانی‌که یک کالای قاچاق را می‌خریم چون مبدأ ندارد امکان عودت کالای مشکل‌دار را نداریم، زمانی هم که کالای داخلی را خریداری می‌کنیم می‌گویند جنس فروخته شده پس گرفته نمی‌شود، پس تفاوت این‌ها چیست؟ مشتری نیاز به اعتماد دارد تا بتواند کالای معیوب را پس بدهد، وقتی حقوق مصرف‌کننده را رعایت کنیم، اعتماد او را جلب می‌کنیم، وفاداری ایجاد می‌کنیم و این تبدیل به برند می‌شود و مشتری پای کار محصول تولیدی ما می‌ماند.

وی عنوان کرد: ما می‌توانیم در حوزهٔ محصولات خانگی بازار دوم محصولات خانگی ایجاد کنیم، یعنی کالای دست دوم برند خودمان را از مشتری بگیریم و با دریافت هزینهٔ مابه‌التفاوت، کالای جدید و نو به مشتری بدهیم و کالای دست دوم را نیز بازسازی کنیم و در بازار ثانوی دیگری به فروش برسانیم.

تابش خاطرنشان کرد: از 3 سال قبل ما بابت تندیس حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان هیج اجرتی از کسانی که صاحب آن می‌شوند نمی‌گیریم، مبنای ما تنها رعایت شاخص‌ها بر اساس قانون است که در ۲ سطح استانی و ملی بررسی می‌شود.

معاون وزیر صمت تصریح کرد: گلدایران از ما تندیس طلایی رعایت حقوق مصرف‌کنندگان را گرفته و اکنون نیز در بخش لجستیک و پشتیبانی آن کاندیدا است.

وی ادامه داد: پس از شیوع کرونا به ما گفتند نمی‌توانید در تهران همایش برگزار کنید، لذا ما دیدیم بهتر است به محل کارخانهٔ این تولیدکنندگان برویم و از عوامل دخیل در تولید در این شرکت تقدیر کنیم و تندیس آن‌ها را تقدیم کنیم.

تابش اظهار کرد: ما هم‌چنین به بنگاه‌های تولیدی موفق در ۲۸ استان سر زدیم و از واحدهای موفق حقوق مصرف‌کنندگان تقدیر کردیم.

وی عنوان کرد: اعداد موفقیت در تولید صنایع لوازم خانگی غرور انگیز است، درسال ۱۳۹9، در تولید یخچال 37 درصد رشد داشته‌ایم، در تولید لباسشویی 21 درصد، در تولید اجاق‌گاز 94 درصد، در تولید تلویزیون 45 درصد و در تولید پکیج 14 درصد رشد داشته‌ایم.

رئیس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در پایان تأکید کرد: امروز نوبت مردم عزیز است که برای حمایت از کالاهایی که تولیدکنندگان آن حقوق مصرف‌کننده را رعایت کرده‌اند، از تولید داخل حمایت کنند، زیرا استقبال مردم موجب رونق تولید شده و بقیهٔ تولیدکنندگان را نیز به رعایت حقوق مصرف‌کننده تشویق می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس در قزوین، در انتهای این مراسم از واحدهای برتر در حوزهٔ رعایت حقوق مصرف‌کنندگان تجلیل شد و تندیس رعایت حقوق مصرف‌کنندگان به آن‌ها اعطا شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول