اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

خاموشی‌ها باید بابرنامه باشد/ روستاهای کبودراهنگ بیشترین قطعی برق را دارند

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه خاموشی‌ها باید با برنامه باشد گفت: با وجود برخورداری کبودراهنگ از نیروگاه، اما روستاهای این منطقه بیشترین میزان قطعی برق را دارند.

خاموشی‌ها باید بابرنامه باشد/ روستاهای کبودراهنگ بیشترین قطعی برق را دارند

فتح‌اله توسلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به اینکه در روزهای گذشته در برخی نقاط شهرستان‌های بهار و کبودراهنگ، خاموشی‌ها طبق زمانبندی شرکت توزیع برق نبود اظهار کرد: این روند باعث گله‌مندی اقشار مختلف شده است که امیدوارم تدبیر درستی برای آن اندیشیده شود.

وی با بیان اینکه میزان مصرف برق در هوای گرم تابستان قابل پیش بینی بود و باید برای آن برنامه‌ریزی می‌شد افزود: قطع شدن برق همزمان با گرمای بی‌سابقه هوا، برای مردم کلافه‌کننده و برای اهالی کسب و کار، آزاردهنده است.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: با توجه به اینکه کسبه، تولیدکنندگان و سایر اقشار مردم طبق جدول این زمانبندی برنامه‌ریزی‌های کاری خود را انجام می دهند، اما عدم رعایت زمانبندی از سوی شرکت برق موجب آشفتگی بازار و ناراحتی مردم بخصوص کسبه، بازاریان و کشاورزان شده است که نیازمند توجه مسئولان است.

وی افزود: همه ما در این شرایط ملزم به همکاری و رعایت مصرف برق هستیم اما باید بررسی شود اگر در جایی این همکاری صورت نگرفته نباید تاوان مازاد مصرف برق را، مناطقی که مصرف آنها تا سقف تعیین شده است، بدهند.

توسلی گفت: باید به دقت بررسی شود اگر در این شرایط آب و هوایی، منطقه ای الگوی مصرف برق رعایت شده است مورد تشویق قرار گیرد و خاموشی در آن مناطق اعمال نشود.

وی با اشاره به وجود نیروگاه هزارمگاواتی شهید مفتح در کبودراهنگ افزود: این نیروگاه طی سالیان گذشته بیشترین آسیب را به محیط زیست منطقه و سفره‌های زیرزمینی آب وارد کرده است بنابراین حق مردم منطقه است که بخشی از ضررها حداقل با تامین برق ارزان و رایگان و یا قطعی حداقلی برق جبران شود.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی گفت: این در حالی است که نه تنها چنین اتفاقی رخ نداده، بلکه روستاهای منطقه بیشترین میزان قطعی برق را دارند و همچنان هزینه بی‌مدیریتی و فقدان نگاه کلان مدیریتی مسئولان در حوزه انرژی را می‌پردازند.

انتهای پیام/ 3140/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول