اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

«تاشکند» میزبان نشست بین المللی «آسیای مرکزی و جنوبی»

نشست بین‌المللی «آسیای مرکزی و جنوبی: به هم پیوستگی منطقه‌ای، تهدیدات و امکانات» در تاریخ 15 و 16 جولای سال جاری میلادی در شهر «تاشکند» برگزار می‌شود.

«تاشکند» میزبان نشست بین المللی «آسیای مرکزی و جنوبی»

به گزارش خبرنگار خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، نشست بین‌المللی «آسیای مرکزی و جنوبی: به هم پیوستگی منطقه‌ای، تهدیدات و امکانات» به ابتکار «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان در تاریخ 15 و 16 جولای سال جاری میلادی در شهر «تاشکند» برگزار می‌شود.

هدف از برگزاری این نشست تحکیم روابط نزدیک تاریخی و دوستی، اعتماد و حسن همجواری با کشورهای آسیای مرکزی و جنوبی برای منافع تمام مردم و کشورهای هر دو منطقه است.

برنامه ریزی می‌شود در این نشست رئیس جمهور ازبکستان، رئیس جمهور افغانستان، نخست وزیر پاکستان، وزرای امور خارجه و نمایندگان بلندمرتبه کشورهای آسیای مرکزی و جنوبی و دیگر کشورهای خارجی، روسای سازمان‌های معتبر بین المللی و منطقه‌ای، نهادهای مالی جهانی، مراکز بزرگ علمی- پژوهشی و تحلیلی شرکت کنند.

شرکت کنندگان در این نشست امکان پیشبرد پیشنهادات مبنی بر گسترش همکاری‌های اقتصادی و بازرگانی، حمل و نقلی – ارتباطاتی و فرهنگی در تقویت به هم پیوستگی منطقه‌ای را بررسی می‌کنند. 

همچنین تنظیم مشترک پیشنهاداتی مبنی بر گسترش همکاری‌ها در زمینه‌های بازرگانی، سرمایه گذاری، حمل و نقلی، انرژی، نوآوری، فن آوری‌های سبز، اجرای طرح‌ها و برنامه‌های معین تعاونی، گسترش همکاری‌ها در زمینه گردشگری، آموزشی، بهداشتی، علمی و فرهنگی، تامین امنیت و ثبات دو منطقه در دستور کار این نشست قرار دارند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول