اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

با رونق کسب و کارها به‌دنبال ایجاد درآمد برای کشور باشیم

امام جمعهٔ موقت شهر تهران گفت: نباید سرمایهٔ کشور را برای حکومت فروخت، ما از این موضوع غفلت کردیم و همواره به‌جای چاره‌اندیشی به فروش نفت متوسل شدیم، باید گام‌های مؤثری برای کارآفرینی و رونق کسب و کارها و تولید برداشت تا مالیات‌ها بتواند کشور را رونق دهد.

با رونق کسب و کارها به‌دنبال ایجاد درآمد برای کشور باشیم

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد، امام جمعهٔ موقت شهر تهران در جلسهٔ شورای اداری استان قزوین که صبح امروز در سالن جلسات شهید امامی استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: انتخابات عرصهٔ مردم‌سالاری دینی است و مشارکت ۵۳ درصدی مردم قزوین در انتخابات سند افتخاری برای این استان است و اطمینان دارم اگر شیوع بیماری کرونا نبود، شاهد حضوری متفاوت از مردم در انتخابات بودیم، مردم در این انتخابات پرشور ثابت کردند که به آیندهٔ کشور خود حساس هستند.

وی ضمن اشاره به آیهٔ ان‌ ‌الله یامرکم ان تودوا الامانات الی اهلها گفت: عاقل گران‌بهاترین امانات را به‌دست افراد شایسته می‌سپارد، همان‌گونه که خداوند امانت وحی را به فرد برگزیدهٔ عالم سپرد و نیز امر اسلام را بعد پیامبر اسلام(ص) به شایسته‌ترین فرد پس از نبی مکرم اسلام سپرد.

ابوترابی‌فرد عنوان کرد: ما در اسلام و انقلاب هر چه داریم از توجه به شایسته‌سالاری است و اگر ضعف‌هایی هم وجود دارد به این دلیل است که آن‌گونه که باید به این توصیهٔ دینی عمل نکرده‌ایم.

امام جمعهٔ موقت شهر تهران بیان کرد: جمهوریت جوشیده از درون اسلامیت نظام است، در بدنهٔ یک جامعهٔ سالم مراجعه به آرای عمومی بهترین ملاک برای شناخت صالحین و شایستگان است.

وی تأکید کرد: برای سایر مناصب مدیران در رده‌های مختلف هم چقدر خوب است که به آرا و نظرات نخبگان و شایستگان و نیروهای متخصص و صالح مراجعه کنیم، البته این کار سخت و پیچیده‌ای است اما اثرات و برکات فراوانی دارد.

ابوترابی‌فرد یادآور شد: باید روش‌هایی را تعریف کرد و با مشورت با نخبگان علمی سیاسی، کارآفرینان و اصناف به تصمیمات صحیح و انتخاب شایستگان رسید.

وی با اشاره به این‌که حاکمان و مدیران حکومت اسلامی باید به‌صورت مستمر نامهٔ امیرالمؤمنین به مالک اشتر را مطالعه کنند، افزود: حضرت در این نامه اولویت‌های حکمرانی اسلامی را بیان کرده که نباید از آن غفلت کرد و باید به آن‌ها توجه ویژه نمود.

ابوترابی‌فرد اظهار کرد: نباید سرمایهٔ کشور را برای حکومت فروخت، ما از این موضوع غفلت کردیم و همواره به‌جای چاره‌اندیشی به فروش نفت متوسل شدیم، باید گام‌های مؤثری برای کارآفرینی و رونق کسب و کارها و تولید برداشت تا مالیات‌ها بتواند کشور را رونق دهد.

وی عنوان کرد: اکنون کشور حدود ۳۰ درصد کسری بودجه دارد، همان درآمدهای مالیاتی که پیش‌بینی شده، بخش بسیاری از آن وابسته به فروش نفت و صادرات نفت است و این حکمرانی درستی نیست.

امام جمعهٔ موقت شهر تهران ادامه داد: تحریم و کاهش فروش نفت به ما ثابت کرد که ما باید با تولید، خلق ثروت و درآمد، کشور را به حرکت در آوریم.

ابوترابی‌فرد در پایان تأکید کرد: انقلاب اسلامی در زمینهٔ جهاد و ایستادگی در مقابل دشمن کارنامهٔ درخشانی دارد، اقتدار انقلاب اسلامی وضعیتی را ایجاد کرده که دشمنان ما جرأت نزدیک شدن به جغرافیای ما را ندارند، اقتدار محور مقاومت و ایستادگی مظلومان منطقه در برابر مستکبران همه از اقتدار بی‌نظیر جمهوری اسلامی است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول