اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  محور مقاومت

پاتک ارتش یمن به ائتلاف سعودی در البیضاء؛ شهری مهم بازپس گرفته شد + فیلم

ارتش یمن موفق شد در یک ضد حمله به ائتلاف سعودی در استان «البیضاء» در مرکز یمن، بخش‌های مهمی را در این جبهه پس‌گیرد.

پاتک ارتش یمن به ائتلاف سعودی در البیضاء؛ شهری مهم بازپس گرفته شد + فیلم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، گروه اطلاع‌رسانی «الاعلام الحربی» ویدئویی تکمیلی از عملیاتی مهم که منجر به بازپس‌گیری کامل شهر «الزاهر» در استان «البیضاء» شد، منتشر کرد.

بر اساس گزارش شبکه «المسیره»، در این عملیات همچنین تمام پایگاه‌هایی که عناصر تکفیری سعی داشتند با حمایت نظامی، مالی و رسانه‌ای ائتلاف سعودی اشغال کنند، بازپس‌ گرفته شد.

در فیلم مذکور ضد حمله ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به ائتلاف سعودی با همکاری اهالی استان البیضاء و عشایر منطقه نمایش داده می‌شود.

 

المسیره افزود، این عملیات که از چهار مسیر آغاز شد منجر به پاکسازی دهها پایگاهی شد که «گروهک‌های تکفیری» از آنها به عنوان اردوگاه و کارخانه ساخت مواد منفجره و بمب دست‌ساز آنهم زیر نظر ائتلاف سعودی و آمریکا استفاده می‌کردند.

این فیلم چند دقیقه‌ای بخشی از نبردهای برق‌آسای ارتش یمن در جبهه مذکور و وارد کردن خسارت‌های گسترده به گروه‌های تکفیری را نشان می‌دهد.

 

روزنامه «الاخبار» لبنان نیز در گزارشی درباره همین موضوع نوشت: خوشحالی ریاض و واشنگتن دوام نیاورد، الزاهر در استان البیضاء در دست نیروهای صنعاء قرار گرفت.

در این گزارش آمده، ائتلاف سعودی-اماراتی موفق به تغییر نقشه نظامی در استان البیضاء به نفع «شبه نظامیان» خودش نشد. پس از آنکه ریاض انتظار داشت مرکز اداری استان البیضاء تحت کنترل شبه‌نظامیان موسوم به «العمالقه» و عناصر القاعده بیفتد، نیروهای صنعاء الزاهر را پس گرفتند و این شبه نظامیان را ناچار به فرار کردند.

هفته گذشته، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در پاسخ به حملات مزدوران ائتلاف سعودی و عناصر القاعده در استان البیضاء یمن طی دو عملیات نظامی دیگر هشتاد نفر از آنها را به هلاکت رسانده یا زخمی کردند (جزئیات بیشتر).

ارتش دولت مستعفی یمن (متحد ریاض) از یازدهم تیرماه عملیاتی نظامی موسوم به «النجم الثاقب» را در استان البیضاء واقع در مرکز یمن آغاز کرد و مانور تبلیغاتی زیادی بر روی آن داد.

صنعاء اعلام کرد، آمریکا در پشت پرده این عملیات قرار دارد و شعار دروغین صلح که کشورهای ائتلاف سعودی و آمریکا در پشت آن پنهان می‌شوند چیزی جز یک ابزار برای فریب و اجرای دستورکارها در سرکوب ملت‌ها و تسلط بر آنها نیست (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول