اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

الوعده وفا/ نسخه‌ای که طرح پویش ایران همدل برای کفاش زنجانی پیچید

شهرداری منطقه ۳ در راستای اجرای دستور استاندار زنجان برای بازگرداندن چرخ دستی «لطف‌علی داوودی» و برای قدر‌دانی از کار خیر‌خواهانه این کفاش زنجانی یک کانکس به وی هدیه دادند تا کفش‌های مشتری‌هایش را در داخل کانکس برق بیاندازد.

الوعده وفا/ نسخه‌ای که طرح پویش ایران همدل برای کفاش زنجانی پیچید

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان؛ همه ساله طرح پویش ایران همدل  در ماه مبارک رمضان در راستای آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد که به همت صداوسیمای مرکز زنجان و با همکاری ستاد دیه استان برگزار می‌شود، که هر ساله تعداد زیادی از زندانی‌های در بند گرفتار شده با اجرای این طرح آزاد و به آغوش خانواده‌اشان باز می‌گردند.

در ماه مبارک رمضان امسال هم ۸۸ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد از طریق پویش ایران همدل و با کمک مردم نوع دوست و خیراندیش از بند رهایی یافتند و دوباره طعم آزادی را چشیدند.

اما در میان این مردم خیراندیش و نیکوکار، همت بلند یک کفاش زنجانی خبرساز شد، لطف‌علی داوودی که ساکن روستای پنبه جوق از توابع شهر زنجان است چندین سال است که برای تامین امرار معاش خانواده خود در انتهای خیابان فردوسی بساط کفاشی خود را بر روی زمین پهن کرده است و غبار از کفش‌های مردم این شهر می‌زداید.

در یکی از شب‌های دومین ماه از فصل بهار امسال بود که این کفاش زنجانی با دیدن یک گزارش از طرح پویش ایران همدل از قاب شبکه استانی اشراق، دلش لرزید، طوری که تمام پس‌انداز ۳۰ ساله خود را که ۱۰ میلیون تومان بود صرف آزادی یک زندانی در بند گرفتار شده کرد و همه را با دستان خالی خود شوکه کرد.

 پس از این اقدام خیرخواهانه لطف‌علی‌داودی، تعدادی از مسوولان ارشد استان به منزل وی رفتند و از این اقدام خیرخواهانه این کفاش زنجانی تشکر کردند.

از آنجایی که چرخ‌دستی لطف‌علی داوودی را ماموران شهرداری به دلیل سد معبر، چند سالی می‌شد جمع‌آوری کرده بودند و این کفاش زنجانی در سوز سرمای زمستان و در زل گرمای تابستان بر روی زمین بساط پهن کرده و از این طریق روزی حلال کسب می‌کرد.

از این رو در دیدار مسوولان استانی با این کفاش زنجانی، استاندار زنجان دستور داد تا چرخ دستی‌اش را به وی برگردانند.

بنابراین شهرداری منطقه ۳ در راستای اجرای دستور استاندار زنجان برای بازگرداندن چرخ دستی لطف‌علی داوودی و برای قدر‌دانی از کار خیر‌خواهانه این کفاش زنجانی به جای چرخ دستی کهنه‌اش یک کانکس به وی هدیه دادند تا کفش‌های مشتری‌هایش را در داخل کانکس برق بیندازد.

بعد از گذشت چند ماه دوباره به او سر زدم، نزدیک‌تر شدم مشغول دوخت کفش مشتری‌اش بود، سلام احوال پرسی کردم، لبخند رضایتش را از زیر ماسکی که برای در امان ماندن از کرونا به چهره داشت، می‌شد فهمید.

کانکس، جواب کار خیری بود که خدا داد

لطف‌علی داوودی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان، با اشاره به چرخ‌دستی کهنه‌اش گفت: نزدیک یک هفته‌ای است که ماموران شهرداری این کانکس را هدیه دادند.

وی با بیان اینکه هر کار خیری که انسان‌ها انجام می‌دهند حتما خدا می‌بیند و قطعا جوابش را یک روز می‌دهد، اظهار کرد: اگر من آن فرد زندانی که به خاطر ۱۰ میلیون تومان پشت میله‌های زندان روزگار سپری می‌کرد، کمک نمی‌کردم قطعا این کانکس به من نمی‌رسید، هر چند من این کار را برای رضای خدا انجام دادم.

این کفاش زنجانی با بیان اینکه با اهدای این کانکس، طرح پویش ایران همدل یک نسخه‌‌اش را هم برای من پیچید، ادامه داد: امیدوارم این طرح هرساله ادامه‌دار باشد و به کمک مردم شهرمان، شاهد آزادی زندانیان زیادی باشیم.

انتهای پیام/۷۳۰۰۲/ق/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول