اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

ترویج حجاب و عفاف باید به دغدغه عمومی تبدیل شود/رعایت حجاب و عفاف مختص بانوان نیست

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور با بیان اینکه ترویج حجاب و عفاف باید به دغدغه عمومی تبدیل شود، گفت:‌ رعایت حجاب و عفاف موجب ریشه‌کن شدن و حذف بسیاری از منکرات در جامعه می‌شود.

ترویج حجاب و عفاف باید به دغدغه عمومی تبدیل شود/رعایت حجاب و عفاف مختص بانوان نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام سعید عسکری شنبه شب در مراسم گرامیداشت هفته حجاب و عفاف با موضوع«منشور والای آگاهی»ویژه طلاب فارغ‌التحصیل خواهر که در مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور برگزار شد، اظهار کرد: عفاف بیشتر به جنبه‌های درونی انسان و حجاب هم به ظاهر انسان مربوط است.

وی با طرح این سوال که چرا حجاب و عفاف تا این اندازه اهمیت دارد؟ گفت: رعایت حجاب و عفاف موجب ریشه‌کن شدن و حذف بسیاری از منکرات در جامعه می‌شود.

وی اظهار کرد: حضرت زهرا(ع) به عنوان الگوی کامل حجاب و عفاف هستند، این بانوی آسمانی در پاسخ به این سوال که بهترین حالت برای یک زن چیست؟ فرمودند، بهترین اوقات و حالت یک زن مسلمان این است که نه او چشمش به نامحرمی بیفتد و نه نامحرمی او را ببیند.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور افزود: البته این به معنی عدم فعالیت بانوان در اجتماع نیست، بار اصلی این انقلاب به گردن خواهران و مادران حزب‌اللهی و پای کار بوده است، اگر حمایت، تشویق و ترغیب و از خودگذشتگی آنها نبود این انقلاب به پیروزی نمی‌رسید.

وی خاطرنشان کرد: بعد از پیروزی انقلاب حضور تاثیرگذار بانوان انقلابی را در پشت جبهه‌های حق علیه باطل شاهد بودیم.

وی گفت: زن مسلمان خودش را در برابر نامحرم حفظ می‌کند اما نسبت به انجام وظایف نباید هرگز کوتاه بیاید خوشبختانه شاهد حضور چنین بانوان ارزشمندی در طول تاریخ به ویژه عمر با برکت انقلاب بوده‌ایم.

رعایت موازین شرعی در برخورد با نامحرم را از اهم واجبات است

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور رعایت موازین شرعی در برخورد با نامحرم را از اهم واجبات دانست و گفت: هر دین، مذهب و مسلکی که معتقد باشد که زن باید در خانه بنشیند و از فعالیت‌های اجتماعی دور باشد درست نیست منتها تلاش، کوشش و فعالیت زن در محیط اجتماعی باید براساس موازین شرعی باشد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مواردی که ما را به اهداف نزدیک و موجب پیاده‌سازی حجاب و عفاف به صورت اکمل در جامعه می‌کند این است که بسترها و زیرساخت‌های لازم را در محیط مهیا سازیم.

وی با بیان اینکه رعایت حجاب و عفاف باید به دغدغه همه مردم تبدیل شود، گفت: باید با فرهنگ‌سازی مناسب در این خصوص زمینه را برای رعایت کامل حجاب و عفاف در محیط‌های مختلف فراهم سازیم.

به گفته مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور، ادارات و پرسنل اداری در نظام‌های اسلامی باید الگوی رعایت حجاب و عفاف باشند تا این مسئله به سایر لایه‌های جامعه نیز گسترش پیدا کند.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول